۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۲۱۹
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

انس با قرآن سبب رشد معنوی و اخلاقی طلاب می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: یکی از راه های مهم رشد معنوی و اخلاقی طلاب در حوزه انس گرفتن با کلام انسان ساز قرآنی است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در طلاب مدارس علمیه ساری، توجه به اخلاق در حوزه را یک اصل دانست و گفت: علم بدون اخلاق عامل رشد و تعالی طلاب نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز نیازمند طلابی مهذب و انقلابی در حوزه هستیم، افزود: طلابی که در این سطح هستند به طور حتم مسیر رشد و کمال را بهتر طی می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله اخلاق در حوزه باید به طور جدی از سوی مدارس علمیه دنبال شود، خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه یک از ضرورت های مهمی است که باید به طور جدی دنبال شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که علما و فقهای دینی همواره بر ضرورت توجه به اخلاق در حوزه تأکید داشته و دارند، تصریح کرد: اگر اخلاق در حوزه مورد بی توجهی قرار گیرد نمی توانیم به اهداف پیش روی حوزه دست پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علم و اخلاق در حوزه دو بال برای رشد و تعالی طلاب است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که تنها بخواهد به مسائل علمی بپردازد به اخلاق توجهی نکند نمی تواند به مدارج عالی دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مسائل مهمی که مراجع عظام تقلید بر آن تأکید دارند همین موضوع اخلاق است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها برای شناخت بیشتر طلاب با مباحث اخلاقی بهره گیریم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقویت اخلاق علمی در میان طلاب حوزه های علمیه است، تصریح کرد: طلاب باید تلاش کنند تا با انس با قرآن و خواندن نماز شب در مسیر رشد اخلاقی قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را بیشتر مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: سیره علما و فقهای دینی بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه های علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان برای رسیدن به رشد معنوی و علمی نیازمند الگوهای برجسته هستند، تصریح کرد: به طور حتم بهره گیری مناسب از سیره بزرگان حوزه می تواند موجب طلابی توانمند و اخلاقی را پرورش دهد.

حجت الاسلام طبرسی همچنین در ادامه با بیان این که حوزویان باید الگوی اخلاقی برای جامعه باشند، بیان داشت: یک طلبه باید به گونه ای در جامعه زندگی کند که در اخلاق، رفتار و کردار الگوی جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و فقهای دینی به دلیل شیوه زندگی و اخلاق اسلامی که داشتند همواره محل رجوع عموم مردم بودند، تصریح کرد: یکی از راه های رسیدن به چنین جایگاه های ارزشمندی بهره گیری از اخلاق اسلامی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید در عمل الگوی جامعه باشند، بیان داشت: امروز مردم به رفتار، اخلاق و کردار یک طلبه بسیار توجه می کنند و نباید شیوه رفتاری حوزویان به گونه ای باشند که خدای ناکرده جامعه روحانیت زیر سؤال برود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه ارزشمندی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب باید به گونه زندگی کنند که این جایگاه رفیع حفظ بماند و هر روز نیز در جامعه تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید از اموری که در شأن روحانیت نیست به شدت پرهیز کرده و دوری کنند، خاطرنشان کرد: لباس روحانیت، آرم نبوت است و همه دغدغه طلاب حوزه باید حفظ شأن این لباس باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب همواره تلاش می کنند تا جایگاه روحانیت را در جامعه تضعیف کنند، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره سدی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان اسلام بوده و به همین دلیل خدشه دار کردن این جایگاه رفیع یکی از اهداف مهم دشمنان است.

حجت الاسلام طبرسی  در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: یکی از راه های مهم رشد معنوی و اخلاقی طلاب در حوزه انس گرفتن با کلام انسان ساز قرآنی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزویان باید در رشد و گسترش مبانی قرآنی در جامعه پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با برنامه های مناسبی که در حوزه قرآنی پیش بینی شده شاهد یک رشد مناسب فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مباحث قرآنی به طور حتم مسیر را برای رشد و کمال طلبه همواره خواهد کرد، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر چه میزان انس و الفت طلاب با کلام الهی بیشتر بوده، طلبه با سرعت بیشتری به مدارج علمی و اخلاقی در حوزه دست پیدا کرده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات