۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۳۵۴۴۱
فرزند حضرت آیت الله سیستانی:

میراث اندیشه‎ای امام خوئی سالیان سال باقی می‎ماند

فرزند حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که میراث اندیشه‎ای امام خوئی سالیان سال باقی می‎ماند.
محمدرضا سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد رضا سیستانی فرزند حضرت آیت الله سیستانی امروز در درس خارج خود با اشاره به بیست و هشتمین سالروز ارتحال آیت الله خوئی خاطرنشان کرد: میراث اندیشه‎ای امام خوئی سالیان سال باقی می‎ماند و برای مدت طولانی مسیر طالبان علم را روش می‎کند.

وی افزود: شیوه علمی و تعامل آیت الله خوئی با احادیث اهل بیت (ع) یکی از صفات برجسته و متمایز وی نسبت به سایر علما بود.

این استاد سطوح عالی حوزه‎های علمیه تصریح کرد: آیت الله خوئی بر خلاف آنچه که در دوران کنونی شایع شده است، از روایات‎های استفاده می‎کرد که از منبع معتبری برخوردار بودند. تمسک به شیوه آیت الله در نقد و بررسی احادیث موجب شکست تلاش آن دست از افرادیست که درپی انحراف اندیشه‎ها ناب اسلامی و محمدی (ص) هستند.

حضرت آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خوئی در تاریخ ۲۸ آبان ۱۲۷۸ در خوی متولد و در سال ۱۷ مرداد ۱۳۷۱ در کوفه دارفانی را وداع گفت.

وی فقیه، اصولی، مفسر قرآن، متکلم، محقق علم رجال و مرجع تقلید شیعه امامیه بود. او از تأثیرگذارترین و پُرمقلدترین مراجع شیعه به‌شمار می‌رفت. حضرت آیت الله خوئی استاد اکثر مراجع تقلید شیعی کنونی حاضر در قم و نجف به‌شمار می‌رود، طوری که بین مجتهدان و علمای حوزه‌های علمیه شیعه با تعبیر (استادُ الفقها و المجتهدین) یاد می‎شود.

از جمله آثار و تألیفات مهم وی می‌توان به البیان فی تفسیر القرآن در زمینه تفسیر و علوم قرآنی و مُعجم رجال الحدیث در زمینهٔ رجال اشاره کرد. /994/ب904/ف

ارسال نظرات