۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۶۰۴۵
از سال گذشته تاکنون؛

۳۰۰ طلبه و روحانی خراسان شمالی به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی استان، گفت: از سال گذشته تاکنون ۳۰۰ طلبه و روحانی خراسان شمالی در اردوهای جهادی شرکت کرده‌اند.
حجت الاسلام مهرپویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه، با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان، اظهار داشت: اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان به‌منظور اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی و تعطیلی مدارس علمیه بیشتر این اردوها در فصل تابستان برگزار می‌شود، افزود: در سال جاری در فصل زمستان هم اردوهای جهادی برگزار می‌شود که بیشتر شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق محروم است.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: تاکنون اردوهای جهادی با اهداف فرهنگی، تبلیغی و عمرانی در بخش‌هایی از مناطق محروم استان نظیر بخش سرحد شیروان، کالیمانی مانه و سملقان، برخی مناطق فاروج و بام و صفی‌آباد برگزار شده و با استقبال زیادی از طرف مردم مواجه شده است.

وی در ادامه با تأکید بر کیفی سازی اردوهای جهادی، ادامه داد: ازجمله برنامه‌هایی که در اردوهای جهادی از سوی طلاب و روحانیان ارائه می‌شود برگزاری نماز جماعت، آموزش احکام و قرآن، مشاوره و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و این‌گونه موارد است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه توسعه و تداوم اردوهای جهادی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با هدف خدمت به مناطق محروم کشور انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان جهادگر در این اردوها در مناطق محروم با حداقل امکانات خدمات شایسته‌ای از نظر فرهنگی و تبلیغی ارائه می‌دهند که نشان‌دهنده روحیه انقلابی و جهادی آنها است.

مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اثرات حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی، اظهار داشت: حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی سبب شده تا مردم طلاب و روحانیان را از جنس خود دانسته و درنتیجه با رضای قلبی و کمال خاطر به برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی آنها عمل کنند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات