۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۷۲۸۹
رییس اداره عقیدتی سیاسی کل نیروهای مسلح:

امام حسین جانش را داد تا مردم از جهالت نجات بابند

 حجت الاسلام نمازی گفت: هر شخصی که بداند فعلی گناه است و آن را انجام دهد حتی اگر دکتری هم داشته باشد، جاهل است.
نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن نمازی رییس اداره عقیدتی سیاسی کل نیروهای مسلح در مراسم عزاداری اربعین که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: زیارت مأثوره زیارتی است که تمام کلمات آن را معصوم در دعایش به کار برده و زیارت اربعین دعای مأثوره از سوی امام صادق(ع) است.

وی افزود: مراسم عزاداری اربعین خاص امام حسین(ع) است و سید بن طاووس در کتاب اربعین، مفصل توضیح داده که به چه علت زیارت اربعین تنها خاص این امام بزرگوار است. در روز اربعین امام سجاد(ع) سر مبارک امام حسین(ع) را به بدن‌شان ملحق کردند. ثواب زیارت امام حسین(ع) در هیچ روز دیگری با زیارت روز اربعین قابل قیاس نیست.

رییس اداره عقیدتی سیاسی کل نیروهای مسلح ابراز داشت: با توجه به متن زیارت اربعین امام حسین(ع) جانش را داد تا مردم از جهالت و نادانی خارج شوند. در نصوص روایی و دینی ما جهل در مقابل علم نیست بلکه جهل در مقابل عقل است.

وی در ادامه گفت: امام حسین(ع) جانش را داد تا مردم آگاه شوند که حتی بدون وجود علم و سواد، می‌توان به وسیله عقل، عمل کرد. هر شخصی که بداند فعلی گناه است و آن را انجام دهد حتی اگر دکتری هم داشته باشد، جاهل است.

حجت الاسلام نمازی اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند شما به چیزهایی که می‌دانید عمل کنید، خداوند شما را به چیزهایی که نمی‌دانید عالم خواهد کرد. اگر می‌دانیم خداوند متعال نگاه به نامحرم و مال حرام و سایر کارهای حرام را برای ما ناپسند می‌داند، تقوا پیشه کنیم تا خداوند ما را به درجات علمی و تقوای بیشتر برساند.

رییس اداره عقیدتی سیاسی کل نیروهای مسلح بیان داشت: هر چیزی را که عقل تعیین کند، دین نیز آن را تأیید می‌کند. عمل کردن بر پایه عقل، عمل بر پایه دین خداست. اگر به برکت وجود نازنین امام حسین(ع) در روز اربعین توبه می‌کنیم، این نجات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چیزی که انسان را از خدا دور کند و او را به خود مغرور کند، پست و دون ارزش است. کسانی که در مقابل امام حسین(ع) قیام کردند، فریب دنیا را خورده بودند و به نفس پست خود قانع شده بودند./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات