۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۴۰۱۹۸
آیت الله اراکی:

سبک شهرسازی امروزی معنویت زدا و غفلت‌آور است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های تمدن غرب، جوامع را در خواب غفلت نگه‌داشتن است، گفت: تمدن غرب به دنبال این است تا جهانیان را از حقایق عالم غافل کرده و از ارزش‌های معنوی دنیوی دور کند.
 آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی جلسه اخلاق عمومی که ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های تمدن غرب، جوامع را در خواب غفلت نگه‌داشتن است، گفت: تمدن غرب به دنبال این است تا جهانیان را از حقائق عالم هستی غافل کرده و از ارزش های معنوی دنیوی دور کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: سبک زندگی که مبتنی بر فرهنگ غرب باشد به یقین مبتنی بر غفلت خواهد بود.

سبک شهرسازی امروزی انسان را از آیات الهی غافل می کند

وی با اشاره به سبک شهرسازی در تهران و برخی شهرهای دیگر ابراز داشت:‌ امروزه به گونه ای آپارتمان سازی می شود که شخص در آن منزل نمی تواند به آسمان بنگرد و در آیات الهی تدبر کند؛ انسان اگر در شب ها مقداری به آسمان نگاه کند و در آیات الهی تدبر داشته باشد، قطعاً باب هدایت به رویش باز خواهد شد.

اساس تمدن غرب پوشاندن حقائق هستی است

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه اساس تمدن غرب پوشاندن حقائق هستی است، عنوان کرد:‌ نتیجه تأمل و تدبر در آیات الهی خضوع و خشوع در برابر خداوند و عاقبت بخیر شدن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه شریفه «يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا» بیان داشت: این آیه شریفه اشاره به «زندگی ذکر» دارد و باید گفت که همراهی با قرآن کریم انسان را به گونه ای تربیت می کند که به «بشر ذکر» تبدیل شود.

وی با بیان آیه شریفه «هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنْ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا» افزود: انسان برای ورود به رحمت رحیمیه پروردگار باید امتحانات الهی را با موفقیت پشت سر بگذارد؛ یکی از کارهایی که انسان باید انجام دهد این است که به وعده های الهی اعتقاد راسخ داشته باشد، بنابراین انسان باید همواره از بهشت و جهنم یاد کند؛ یاد بهشت و جهنم سبب می شود انسان نسبت به نعمت های بهشتی شوق پیدا کند.

ورود به رحمت رحیمیه خداوند در گرو پیروی از معصومین است

آیت الله اراکی در پایان بهترین نعمت بهشت را «لقاء الله» دانست و اظهار داشت:‌ ورود به رحمت رحیمیه خداوند در گرو پیروی از معصومین(ع) است؛ به بیان دیگر اگر انسان وصل به اهل بیت(ع) شود، رحمت رحیمیه پروردگار شامل حالش خواهد شد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات