۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۴۱۵۹۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان خبر داد؛

تحصیل بیش از ۴۰۰۰ طلبه در ۲۴ مدرسه علمیه خواهران مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که در آغاز به کار فعالیت مدیریت استانی تنها ۹۳۴ طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل بودند، گفت: امروز پس از یک دهه فعالیت مدیریت استانی شاهد تحصیل چهار هزار و ۱۳۲ طلبه در مدارس علمیه خواهران استان هستیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به آغاز به کار مدیریت استانی از سال 86 در مازندران، گفت: در ابتدا فعالیت حوزه علمیه خواهران مازندران و گلستان در قالب مدیریت منطقه پنج کشور بود.

وی با بیان این که در آغاز به کار فعالیت مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران در مازندران تنها 934 طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل بودند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز و پس از یک دهه فعالیت مدیریت استانی شاهد تحصیل چهار هزار و 132 طلبه در مدارس علمیه خواهران مازندران هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در ابتدای آغاز به کار مدیریت حوزه علمیه خواهران در این استان نیز تنها 547 طلبه فارغ التحصیل در مدارس علمیه داشتیم، تصریح کرد: پس از تلاش های صورت گرفته در ده سال گذشته این رقم به هزار و 744 طلبه رسیده است.

دو برابر شدن تعداد مدارس علمیه خواهران مازندران

حجت الاسلام غفاری با بیان این که در سال 86 تنها 11 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای استان فعال بود، بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته در طی ده سال گذشته تعداد مدارس علمیه خواهران مصوب مازندران به 24 مدرسه علمیه رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، تعداد کل طلاب شاغل به تحصیل و فارغ التحصیلان حوزه علمیه استان را در حال حاضر پنج هزار و 876 طلبه اعلام کرد و گفت: این رقم در سال 86، تنها هزار و 481 نفر بوده است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که تشکیل مدیریت های استانی زمینه تحول کمی و کیفی مناسبی را در شاخص های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان ایجاد کرده است، افزود: تعداد طلاب حوزه علمیه خواهران استان در یک دهه اخیر چهار برابر و همچنین مدارس علمیه استان نیز دو برابر شده است.

فعالیت چهار مرکز آموزش عالی و تخصصی حوزوی در مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از فعالیت یک مؤوسسه آموزش عالی حوزوی و همچنین سه مرکز تخصصی حوزوی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت این مراکز مهم حوزوی در مازندران نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای این استان در گسترش برنامه های حوزوی است.

حجت الاسلام غفاری همچنین به آغاز سطح چهار در حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و گفت: با توجه به فارغ التحصیلان خواهران طلبه در سطح سه، بسترها برای آغاز فعالیت سطح چهار در استان فراهم شد.

وی با بیان این که این مقطع در سال تحصیلی جدید با اخذ مجوز از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران فعالیت رسمی خود را در دو مدرسه علمیه مازندران آغاز کرد، بیان داشت: در حال حاضر سطح چهار حوزوی در رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده در شهرهای ساری و بابل در حال فعالیت است.

تحصیل ۱۵ طلبه سطح چهار در حوزه علمیه خواهران مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 15 طلبه در سطح چهار حوزه مشغول تحصیل هستند، گفت: هم اکنون نیز از جمله برنامه های مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تقویت سطوح عالی و همچنین دروس تخصصی در مدارس علمیه مازندران است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در طی سال های اخیر شاهد تقویت بخش های مختلف مدارس علمیه خواهران استان بودیم، تصریح کرد: در حال حاضر نیز از جمله مهم ترین برنامه های ما بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور رونق و تقویت فضای حوزوی در استان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه به وجود بانوان متخصص در حوزه دینی بسیار نیازمند است، گفت: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند وجود چنین بانوان متخصصی در هدایت این قشر بسیار می تواند اثرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که جامعه بانوان کشور به حتم به کمک متخصصان دینی نیازمند هستند، ابراز کرد: امروز جامعه به منظور پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و تبلیغی بانوان نیازمند حضور نیروهای متخصصی است که تحصیل کرده حوزه های علمیه هستند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه امروز همه بسترها برای تحصیل خواهران در مراکز حوزوی فراهم شده است، گفت: با توجه به این فرصت های فراهم شده، هر ساله شاهد تقویت میزان استقبال بانوان برای حضور در مدارس علمیه خواهران هستیم.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که در حال حاضر شاخص های علمی در حوزه علمیه خواهران مازندران مناسب است، خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز به کار مدیریت استانی، سطح دو تنها در برخی مدارس علمیه خواهران فعال بود، اما امروز شاهد آغاز به کار سطح چهار در حوزه علمیه خواهران مازندران هستیم.

وی با بیان این که خوشبختانه شاهد یک جهش مناسبی در بخش های علمی و آموزشی حوزه علمیه خواهران مازندران بودیم، افزود: وجود این تعداد مدارس علمیه و همچنین طلاب مشغول به تحصیل رسالت ما را حفظ و تقویت شاخص های علمی و آموزشی مدارس علمیه استان سنگین تر می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای تضعیف دین و ارزش های الهی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه حوزویان به عنوان سربازان مکتب اسلام و انقلاب و همچنین مشعل داران هدایت در مقابله با جنگ نرم دشمن، تبیین و تبلیغ صحیح اسلام ناب و حقیقی در جامعه است.

وی با بیان این که طلاب باید از همه توان و ظرفیت خود برای رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و آسیب های اجتماعی بهره گیرند، بیان کرد: امروز حوزه های علمیه و طلاب خواهر نقش و اثرگذاری بسیار مناسبی رفع این مشکلات و آسیب ها بر عهده دارند.

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که باید در حوزه فرهنگی و مباحث دینی یک مدیریت و برنامه ریزی مدونی در جامعه حاکم باشد، افزود: اگر نتوانیم ر برابر هجمه های گسترده دشمنان یک مدیریت مناسبی داشته باشیم نمی توانیم از مفاهیم دینی و اعتقادی جامعه حراست کنیم./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات