۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۴۲۵۲۱

انتقال آیت‌الله عیسی قاسم از بیمارستان به منزل

آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تنها پس از ۲ روز از انجام عمل جراحی سنگین به منزلشان منتقل شده و مجدداً در بازداشت خانگی و محاصره قرار گرفتند.
انتقال آیت الله عیسی قاسم از بیمارستان به منزل

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع بحرینی گزارش دادند که آیت‌الله عیسی قاسم تنها دو روز پس از انجام بیش از یک عمل جراحی و آزمایش‌های سنگین مختلف به خانه منتقل شده و مجددا از سوی حکومت بحرین در بازداشت خانگی و محاصره قرار گرفت.

منزل و محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم از خرداد سال پیش در محاصره امنیتی آل خلیفه است. این محاصره‌ امنیتی در طول یکسال و نیم گذشته باعث محرومیت وی از هر گونه معالجه شده و با توجه به سن ایشان و ابتلای شیخ عیسی قاسم به چند بیماری مزمن حیات ایشان را در خطر قرار داده بود که با انتقادهای شدید بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری قرار گرفت و فشارهای بین المللی بر حکومت بحرین منجر به انتقال ایشان به بیمارستان شد.

امروز یکشنبه و تنها دو روز پس از انجام بیش از یک عمل جراحی، این رهبر شیعیان و عالم سرشناس جهان اسلام به منزلشان منتقل شده و مجددا در بازداشت خانگی قرار گرفته و منزل و منطقه الدراز (محل سکونت ایشان) همچنان در محاصره شدید نیروهای امنیتی آل خلیفه است.

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد دو روز پیش با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف بازداشت خانگی و محاصره آیت الله عیسی قاسم پس از خروج از بیمارستان شدند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات