۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۵۲۱۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحول اجتماعی ثمره تبلیغ انبیا و علمای دین است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از ثمره‌های تبلیغ دین از سوی انبیا و اولیا و علمای دینی تحول اجتماعی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل امور استان‌ها و مدیرکل ارزشیابی معاونت تبلیغ کشور، اظهار داشت: حوزه علمیه در راستای تبلیغ درست دین اسلام قدم‌های بسیار خوبی برداشته و به‌خوبی توانسته جامعه را به سمت قله‌هایی که امام راحل (ره) و شهدا ترسیم کرده‌اند، نزدیک کند.

وی افزود: جوهره و عصاره رسالت انبیا و اولیای الهی تبلیغ و رساندن پیام دین مبین اسلام به انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: نخستین چیزی که اسلام به آن توجه کرده، تحول درونی و فردی انسان و در مرحله بعد تحول در حوزه جامعه سازی و انسان‌سازی است که وظیفه ایجاد تحول در جامعه بر عهده علمای دین است.

وی در ادامه با اشاره به پیام‌های غدیر افزود: یکی از پیام‌های روز غدیر برای مسلمان، شبکه‌سازی تبلیغ است؛ به همین دلیل باید علما و متدینین با استفاده از شیوه‌های نوین به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: وضعیت جامعه امروز با وضعیت دوران ابتدای انقلاب بسیار متفاوت است؛ ازاین‌رو لازم است افزون بر تبلیغ دین اسلام در فضای واقعی، به تبلیغ دین در فضای مجازی نیز پرداخته شود.

وی تصریح کرد: تبلیغ فرصتی است که علما می‌تواند با استفاده از آن دین اسلام را برای نسل جدید تبیین و ترسیم کنند و مردم جامعه را به حلاوت و لذت دیانت برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: تریبون‌ها فرصت‌های بسیار خوب و مغتنمی هستند که در اختیار روحانیت قرار گرفته؛ به همین دلیل باید علما از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر تبلیغ درست انجام شود برد آن جهانی خواهد شد، افزود: شاکله حوزویان با تبلیغ عجین شده است؛ به‌گونه‌ای که حتی از قبل انقلاب که حکومت و جامعه اسلامی وجود نداشت، روحانیت نسبت به امر تبلیغ اسلام اهتمام داشتند و بدون هیچ‌گونه تشکیلات و هزینه‌ای و فقط با استفاده از وجوهات مردم به امر تبلیغ می‌پرداختند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اهتمام به امر تبلیغ و ترویج دین همت مضاعف می‌خواهد، مخاطب و فطرت‌های پاک همواره وجود داشته و دارند و این هنر روحانیت است که بتواند پیام اسلام را به دل‌ها و اندیشه‌ها برساند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بستر بسیار خوب و مناسبی برای حضور روحانیان در روستاهای دورافتاده ایجاد کرده که این یک ارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: سنت حسنه مردمی بودنِ دعوت از روحانیان و مدیریت هزینه‌های آن‌ها از سوی خود مردم باید احیا شود، به تعبیر استاد شهید مطهری، روحانی از نظر مادی به مردم و ازنظر معنوی به خدا وابسته است.

وی افزود: عامل ماندگاری و محبوبیت روحانیان شیعه، اداره و حمایت آن‌ها از سوی مردم و عدم وابستگی به اعتبارات دولتی است./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات