۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۶۲۱
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

۸۰۰ طلبه جدید در حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی پذیرش می شوند

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه، گفت: از بین داوطلبان ۸۰۰ طلبه جدید برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان پذیرش می شوند.
حجت الاسلام راحلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید راحلی امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: نام نویسی از علاقه مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران همزمان در سراسر کشور از سوم بهمن ماه آغاز شده است و تا 30 بهمن نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست آذربایجان غربی از جهت تعداد داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خواهران در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود هجمه های فرهنگی دشمنان، خوشبختانه استقبال بانوان برای تحصیل علوم دینی قابل توجه است و در دو سال گذشته رشد دوبرابری داشته است.

حجت الاسلام راحلی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش حوزه علمیه استان به 800 نفر افزایش یافته است، گفت: افراد پذیرش شده، رایگان و به صورت حضوری و نیمه حضوری در 12 مدرسه علمیه خواهران در هشت شهرستان مشغول به تحصیل می شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر  بالغ بر دو هزار نفر از خواهران در سطح دو، یکصد نفر در سطح سه و نزدیک 10 نفر در سطح چهار مشغول فراگیری علوم دینی و حوزوی هستند.

وی در ادامه بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزوی در آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: معتقدم باید فارغ التحصیلان حوزوی به عنوان مربیان تربیتی، دینی و قرآن در آموزش و پرورش بکارگیری شوند.

حجت الاسلام راحلی اظهار کرد: برازنده آموزش و پرورش نیست که با وجود نیروهای متخص حوزوی از فارغ‌التحصیلان رشته­‌های دیگر برای تدریس علوم دینی برای دانش آموزان استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اذعان داشت: در حال حاضر از ظرفیت حوزه های علمیه در نظام آموزش و پروش کشور استفاده نمی شود، مگر برنامه های اقامه نماز یا مدارس امین که کفایت نمی کند.

وی در پایان گفت: با توجه جمعیت پایین فارغ ­التحصیلان حوزوی نسبت به سایر مراکز علمی و تحصیلی، دستگاه ها و نهادهای فرهنگی می توانند از ظرفیت مبلغات برای برای رفع شبهات و سوالات دینی دستگاه­‌های فرهنگی بهره گیری کنند./936۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات