۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۵۴۲۵۸
آیت الله فاضل لنکرانی:

انقلاب اسلامی توانسته مردم را به سبک دینی تربیت کند

عضو جامعه مدرسین کمک های مردمی به مناطق زلزله زده را نتیجه تربیت اسلامی دانست و گفت: اینکه مردم با این حجم از مشکلات اقتصادی از کمک رسانی به هموطنان زلزله زده مضایقه نکردند نشانگر این است که انقلاب اسلامی به خوبی توانسته است مردم را به سبک دینی تربیت کند.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور  با اشاره به اینکه در کنار بحران های فیزیکی نوعی بحران فرهنگی هم به وجود می آید، گفت: برخی افراد به محض وقوع زلزله می گویند این حادثه طبیعی به خاطر گناهانی است که افراد آن منطقه مرتکب شده اند؛ این سخن اشتباه است، چراکه گناه علت تامه برای عذاب الهی نیست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه حکمت اصلی حوادث طبیعی این است که انسان ها به قدرت ماورای طبیعت پی ببریم، اظهار داشت: این بحران ها باید ما را به یاد روز قیامت بیندازد، این بحران ها به ما می فهماند که همه مسؤولان باید تنبه پیدا کنند و برای بحران های آینده پیشبینی های لازم را انجام دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تقدیر از عملکرد دولت در زمینه رسیدگی به زلزله کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بی انصافی بود که در برخی رسانه ها پخش شد که مسؤولان از وضعیت کرمانشاه بی خبر هستند، چراکه اگر بی خبر بودند که این مسأله قابل حل شدن نبود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: اینکه دولت در یک مدت کوتاهی ۱۵ هزار کانکس و تعداد قابل توجهی چادر و امکانات به مناطق زلزله رساند و  مجروحان را ساماندهی کرد کار بسیار سختی بود و همین نشانگر تلاش و عملکرد خوب دولت است.

وی ادامه داد: برای اینکه دیگر کسی به عملکرد دولت خدشه وارد نکند باید مقداری دایره اطلاع رسانی ها بیشتر شود؛ برای این منظور باید گزارشی از عملکرد دولت تهیه شده و در اختیار صدا و سیما و ائمه جمعه قرار گیرد تا مردم را مطلع سازند.

آیت الله فاضل لنکرانی کمک های مردمی به مناطق زلزله زده را نتیجه تربیت اسلامی دانست و ابراز کرد: اینکه مردم با این حجم از مشکلات اقتصادی از کمک رسانی به هموطنان زلزله زده مضایقه نکردند نشانگر این است که انقلاب اسلامی به خوبی توانسته است مردم را به سبک دینی تربیت کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر ضرورت آموزش دادن افراد در مناطق زلزله خیز برای رویارویی با بحران ها تأکید کرد و بیان داشت: همه نخبگان عرصه طراحی و‌ مهندسی باید جمع آوری شوند و راهکارهایی ارائه دهند تا در شرایط بحرانی با آسان ترین روش ها بتوانیم بحران ها را مدیریت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: رفع ضعف های مدیریتی، رشد معنوی افراد و ایجاد اتحاد و همبستگی میان مردم از جمله برکاتی است که بحران ها می توانند برای جوامع به ارمغان بیاورند./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات