۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۱۶۰
عالم اهل سنت کنگو:

اسلام از جنایت‌های تروریستی مبرّاست

مشاور مفتی کنگو با تاکید بر لزوم مبارزه با پدیده تروریسم تاکید کرد که اسلام دین صلح و دوستی است و با جنایات تروریستی بیگانه است.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ موسی کالمبو مشاور مفتی کونگو در حاشیه کنفرانس جهانی اوقاف مصر با تاکید بر لزوم برقراری صلح در سرزمین‌های اسلامی خواستار مبارزه با تروریسم در سایه گسترش اندیشه اعتدالی شد.

شیخ کالمبو خاطر نشان کرد: برخی کشورهای استکباری با استخدام گروه‌های گمراه اقدام به ایجاد آشوب و فتنه در سرزمین‌های اسلامی کرده و با اندیشه اعتدالی که دشمن تروریسم و جهالت است، مبارزه می‌کنند.

وی افزود: مصر و به ویژه الازهر به دلیل دارا بودن علوم و معارف اسلامی، بزرگترین کشور جهان اسلام است که در مسیر گسترش اسلام و مبارزه با تروریسم گام بر می‌دارد.

مشاور مفتی کنگو با اشاره به توانایی علمای اسلام در مقابله با افراط‌گرایی و نشان دادن چهره کریه تروریسم اظهار داشت: ده‌ها نفر از مشتاقان علوم دینی از کشور کنگو در الازهر مشغول به تحصیل هستند تا در محضر علما اسلام اعتدالی و به دور از افراط را فرا بگیرند.

این عالم اهل سنت با تجلیل از تلاش‌های الازهر در مواجهه با غلوّ و افراط‌گرایی ادامه داد: به دلیل کمبود مراکز دینی در کنگو، الازهر و اوقاف نمایندگانی را به کشور ما فرستادند تا اسلام صحیح را به علما و مردم آموزش دهند.

شیخ کالمبو با توصیف اسلام به دین صلح و دوستی تصریح کرد: اسلام با رفتارهای تروریستی، کشتار بیگناهان و تخریب زیرساخت‌ها به شدت مخالف است. علما، مسؤولان و ملت‌های منطقه باید در راستای مبارزه با این پدیده شوم با یکدیگر متحد شوند./981/ب901/ر

 

ارسال نظرات