۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۶۰۳
سفری از جنس اخلاص؛

فعالیت طلاب جهادگر خراسان‌جنوبی در مناطق محروم

در ایام نوروز که بسیاری از افراد با خانواده‌های خود تعطیلات عید را می‌گذرانند و به دنبال عیددیدنی و بازدید هستند؛ طلاب و روحانیان جهادگر حوزه علمیه در نقاط دورافتاده و محروم خراسان‌جنوبی حضور پیدا کردند تا غبار محرومیت را از چهره مردمان این مناطق بزدایند.
اردوی جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اردوهای جهادی حرکتی انسان‌ساز است که چند سالی به همت جهادگران بسیجی در نقاط محروم برنامه‌ریزی می‌شود و بسیجیان و طلاب در جهت خدمت به محرومان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

رهبر معظم انقلاب لقبی به عنوان «سفیران کار و تلاش» به جهادگران راه خدمت دادند و امروز این جهادگران به تعبیر رهبر معظم انقلاب با نیرو و جوانی خود کشور را به سمت رونق حرکت می‌دهند.

 زدودن غبار محرومیت از چهره مردمان مناطق محروم توسط طلاب جهادگر خراسان‌جنوبی

در ایام نوروز که بسیاری از افراد با خانواده‌های خود تعطیلات عید را می‌گذرانند و به دنبال عیددیدنی و بازدید هستند؛ طلاب و روحانیان جهادگر حوزه علمیه در نقاط دورافتاده و محروم خراسان‌جنوبی حضور پیدا کردند تا غبار محرومیت را از چهره مردمان این مناطق بزدایند.

امسال نیز جمعی از طلاب خراسان‌جنوبی با حرکتی خودجوش در مناطق محروم استان حضور پیدا کردند تا به فرمایشات و سخنان مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

و امروز نه تنها گرما مانع فعالیت جهادی طلاب استان در بخش مرزی درح شهرستان سربیشه نشده بلکه نور آفتاب نوازشی بر چهره‌ گلگون روحانیان این گروه جهادی داشته است.

طلاب؛ جهادگرانی هستند که روح معنویت و ایمان را با شادابی این دوران به هم آمیخته و کمر همت و تلاش را در مسیر خدمت به محرومان محکم بسته‌اند و راهی مناطق محروم شدند تا نوای آزادگی از دنیا را سردهند و رضایت خالق را در راه کمک به مخلوق کسب کنند.

یکی از طلاب شرکت‌کننده در این اردوی جهادی در حالی که بیل به دست دارد به خبرنگار رسا می‌گوید: از هر کدام مدارس علمیه استان تعداد 4 تا 6 نفر در این اردوی جهادی حضور دارند.

حجت الاسلام مهدی اکبری تصریح کرد: تربیت نیرو و مدیران جهادی برای انقلاب و آشنا کردن طلاب با روحیه جهادی از جمله اهداف اردوهای جهادی است.

وی بیان کرد: اگر هدف ساخت‌وساز باشد این هزینه که در اردوهای جهادی مصرف می‌شود به خود مردم روستا می‌دهند تا کار کنند اما هدف مهم آشنایی طلاب و جوانان با مناطق محروم و اقشار ضعیف جامعه است.

روحیه جهادی باید در میان طلاب نهادینه شود

طلبه جوان دیگری نیز که در حال ساخت‌وساز است، می‌گوید: روحیه جهادی باید در میان طلاب نهادینه شود و طلاب و نیروهای خوبی برای انقلاب تربیت شوند.

حجت الاسلام محمدحسین نورس گفت: ساخت استخر ذخیره آب و احداث چهار مسجد در بخش درح سربیشه در دستور کار طلاب قرار گرفت و طلاب با انگیزه بالایی این ساخت‌وساز را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: طلاب علاوه بر ساخت‌وساز نیز کارهای فرهنگی هم انجام می‌دادند و صبح تا ظهر مشغول ساخت‌وساز و بعدازظهر نیز برنامه‌های فرهنگی با موضوعات تربیت روحیه جهادی و بحث اهل سنت شناسی انجام می‌دهند.

این طلبه جوان ادامه داد: انقلاب اسلامی این زمینه را ایجاد کرده تا بتوانیم خود را نشان دهیم و این اردوهای جهادی در مناطق محروم در روحیه انسان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام نورس اظهار کرد: با حضور در اردوهای جهادی به معنی واقعی کلمه انسان ساخته می‌شود و دید ما نیز نسبت به بسیاری از مسائل تغییر می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی انسان در مناطق محروم حضور پیدا می‌کند درد و دل مردم را می‌شنود و با بسیاری از موضوعات آشنا می‌شود و خود را با مردم و در کنار مردم می‌داند، اگر مسؤولان نیز این چنین باشند بسیاری از مسائل حل می‌شد.

طلبه جوان گروه جهادی عباد می‌گوید: انسان با حضور در گروه‌های جهادی بسیاری از عادت‌ها اشتباه را ترک می‌کند و در واقع این اردوها یک خودسازی است.

طلابی که برای حضور در اردوهای جهادی مبلغی را پرداخت می‌کنند

همچنین حجت الاسلام قلی‌پور یکی دیگر از طلاب جوان در گفت‌وگو با خبرنگار رسا گفت: آماده‌سازی و فعال کردن طلاب نخبه استان در فعالیت‌های متعدد محرومیت‌زدایی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

حجت الاسلام قلی‌پور بیان کرد: سنگ بنای اردوهای جهادی طلاب از چند سال گذشته ایجاد شده و برای نخستین‌بار اردوهای جهادی طلاب توسط مدیران حوزه‌های علمیه استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: بعد از آن نیز مدیران حوزه‌های علمیه درخواست ایجاد اردوهای جهادی برای طلاب کردند، برای این اردوها از هر کدام از مدرسه علمیه 4 تا 6 نفر حضور پیدا می‌کنند.

این طلبه جوان اذعان داشت: طلابی که در اردوهای جهادی حضور پیدا کردند نه تنها پولی را نگرفتند بلکه مبلغی را نیز دادند تا این در اردوی جهادی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه نفس خود کار اردوهای جهادی نیز خودسازی است، اضافه کرد: در سیره اهل بیت(ع) اهتمام به دو موضوع واجبات و مستحبات شده است و خدمت به خلق نیز بارها توصیه شده است.

وی افزود: خداوند متعال خدمت به خلق را مانند خدمت به خود دانسته است و پاداش برای کسانی که خدت به خلق کنند در نظر گرفته است.

حضور ۹۰ نفر از جهادگران خواهر و برادر حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی و قم

حجت الاسلام مصطفی محمددوست، مسؤول گروه جهادی عباد در گفت‌وگو با خبرنگار رسا گفت: اردوی جهادی طلاب با حضور 64 نفر شرکت‌کننده برگزار کردیم و تاکنون بیش از 5 هزار نفر نیروی جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

حجت الاسلام محمددوست ادامه داد: اردوی جهادی امسال نیز در ایام نوروز به منظور ترویج و گسترش کار جهادی در حوزه علمیه انجام شد و از هر حوزه علمیه استان 3 تا 5 نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی اقدامات عمرانی به همراه کارهای فرهنگی را انجام می‌دهند، بیان کرد: عصرها کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شد.

مسؤول اردوی جهادی عباد تصریح کرد: طلاب جوان در مدت حضور خود در اردوی جهادی اقدام به ساخت‌وساز استخر ذخیره آب در شهرک ولیعصر(عج) درح، آبدارخانه و سرویس بهداشتی، حسینیه روستا و تکمیل مسجد در چاه براتی و کلاته رحیمی می‌کنند.

حجت الاسلام محمددوست عنوان کرد: گروه جهادی عباد متشکل از 90 نفر جهادگر خواهر و برادر از حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی و قم است و کارهای عمرانی و فرهنگی در روستاها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی دغدغه پیشرفت و آبادانی کشور را دارند، گفت: هیچی مانند رسیدگی مسؤولان به محرومان و مستضعفان نمی‌تواند یک جهادگر را خوشحال کند، مسؤولان دلسوزانه وارد میدان شوند.

نکته پایانی...

اردوهای جهادی در مناطق محروم بسیار تاثیرگذار است، به طور قطع باید از فرصت اردوهای جهادی برای محرومیت‌زدایی و خودسازی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان استفاده کرد.

امیدواریم این حرکات و خدمات ارزشمند جوانان، طلاب و روحانیان منشأ خیر و برکت برای اهتمام و تلاش بیشتر مسؤولان و مدیران برای یاری رساندن به مردم مستضعف و محرومیت‌زدایی در تمام نقاط کشور باشد./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات