۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۵۹۷۶۹
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

حضور جوانان در اعتکاف نویدبخش آینده روشن برای انقلاب است

حجت الاسلام شفیعی حضور جوانان در اعتکاف را مهمتر از اصل برگزاری آن دانست و گفت: حضور بانشاط جوانان در مراسم های معنوی، تداعی کننده امید بیشتر و آینده روشنتر برای انقلاب اسلامی است.
شفیعی 

حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه انتشار نسیم مبارک معنویت، عبادت و ارزش های والای دینی در کشورمان از برکات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: سنت های مبارک فراموش شده نبوی در طول تاریخ همچون سنت معنوی اعتکاف به وسیله انقلاب اسلامی احیا و در جامعه کنونی رواج یافت.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه سنت اعتکاف با وجود مستحب بودن اما در نزد رسول خدا(ص) اهمیت بسیاری داشت، تصریح کرد: بنابر نقل های صورت گرفته پیامبر اکرم(ص) در سالی که غزوه بدر رخ داد به دلیل حضور در میدان نبرد نتوانست سنت اعتکاف را ادا کند؛ بنابراین در سال پس از آن قضای سال گذشته را در کنار اقامه اعتکاف همان سال بجا آورد.

این مقام مسؤول اعتکاف را سنت جاوید و گرانبهای نبوی بیان و امیداوری کرد تا معتکفان در مدت زمان اعتکاف به معرفت، توجه و بصیرت بیشتری از آموزه های دینی و معارف اخلاقی دست یابند.

حجت الاسلام شفیعی افزود: در قرون گذشته برپایی اعتکاف تنها محدود به اولیاء الله و انسان های وارسته و در منطقه مکانی معینی صورت می گرفت اما امروزه به میمنت انقلاب اسلامی سنت اعتکاف همچون اقامه نماز جمعه که سابق بر آن نیز فراموش شده بود، احیا و در سراسر کشور برپا داشته می شود.

وی حضور جوانان در اعتکاف را مهمتر از اصل برگزاری آن در سراسر کشور و از نقاط درخشان و دلگرم کننده دانست و اظهار داشت: حضور بانشاط جوانان در مراسم های معنوی، تداعی کننده امید بیشتر و آینده روشنتر برای انقلاب اسلامی است./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات