۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۲۵۲
مدیر حوزه های علمیه:

افزایش کرسی‌های درس خارج در سراسر کشور

آیت الله اعرافی با بیان این‌که امسال ۲۰ تا ۳۰ درس خارج در برخی استان ها اضافه خواهد شد، گفت: کرسی‌های درس خارج استان‎ها شناسایی و گسترش می یابد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، امروز در دیدار جمعی از اساتید پیشکسوت و مدیران مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت قائم(عج) اظهار داشت: مقوله انتظار موعود از جمله آموزه های مشترک ادیان و مذاهب است.

وی با بیان این‌که بحث انتظار و مهدویت از منظر عام، ریشه در فطرت انسانی دارد، خاطرنشان کرد: هنوز بیش از نیمی از جهان در خارج جرگه ادیان توحیدی و ابراهیمی هستند؛ اما مقوله انتظار در اسلام واضح و از منظر مکتب تشیع، انتظار یک نقشه است و انقلاب اسلامی آمده تا این نقشه زندگی را احیا کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال اعتقادات اسلامی و شیعی در عرصه غدیر، عاشورا و مهدویت هستند، گفت: با وجود تلاش دشمن؛ این سه مسأله مهم جهانی شده و امروز به برکت انقلاب و خون شهدا امواج فکری و معرفتی حوزه های علمیه در حال انتشار است.

آیت الله اعرافی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه حوزه و روحانیت را به بهترین شکل ممکن ترسیم و نشان داده‌اند، تصریح کرد: ایشان فرمودند؛ با وجود کاهش نیمی از بودجه و اعتبار حوزه های علمیه، همین مقدار کارهایی هم که صورت گرفته جای تعجب دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارایه گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه کشور پرداخت و با بیان این‌که 20 سند جامع کلان حوزه های علمیه نهایی شده است، تصریح کرد: اولین برنامه پنج ساله حوزه های علمیه در ماه های آتی نهایی خواهد شد؛ ضمن این‌که امسال 100 خرده سیستم ذیل سند جامع عملیاتی می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور از اجرای 500 طرح بزرگ و کوچک در حوزه های علمیه خبر داد و گفت:برخی تغییرات مدیریتی و آموزشی در حوزه های علمیه را شاهد خواهیم بود، ضمن این‌که در عرصه آموزشی نیز تحولاتی صورت می گیرد، شناسایی دروس خارج فقه و اصول در برخی استان ها نیز انجام شده است.

آیت الله اعرافی با بیان این‌که امسال 20 تا 30 درس خارج در برخی استان ها اضافه خواهد شد، گفت: کرسی‌های درس خارج استان‎ها شناسایی و گسترش می یابد، در این راستا از علمای بلاد خواسته شده برای تحقق این هدف مهم در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق بومی خود فعال شوند.

همچنین حجت الاسلام مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: دوره تکمیلی مشاوره برای مدیران و اساتید، و دوره مقدماتی مشاوره برای تعدادی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان برگزار می شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات