۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۲۸۷
آیت الله طبرسی:

مأنوس شدن با قرآن انسان را از انحراف و تباهی مصون می دارد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که معارف الهی بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب است، گفت: مأنوس شدن با قرآن انسان را از انحراف و تباهی مصون می دارد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه مباحث اخلاقی خود در جمع کارکنان سپاه کربلا با بیان این که کسانی این روزها خوشحال و شادمان هستند که توانستند لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان را به خوبی درک کنند، گفت:  رمضان ماه محاسبه بهاء مؤمنان است و باید حساب کنیم که به چه میزان آن را درک کرده و توانستیم گذشته ها را جبران کنیم.

وی با بیان این که اگر از لحظه های معنوی این ماه به خوبی بهره گرفته و گذشته ها را جبران کرده باشیم مشمول رحمت عامه و خاصه ذات اقدس باری تعالی قرار خواهیم گرفت، افزود: هر ثانیه از این ماه مبارک سرشار از رحمت، مغفرت و معنوی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان باید ببنیم توانسته ایم از رذایل اخلاقی، پلشتی ها و گناهان خود را نجات داده و با اعمال شایسته در شب های رمضان  ذخیره ای برای آخرت جمع کنیم، تصریح کرد: خداوند متعال همه بسترهای لازم را برای توبه و استغفار بندگان خود در این ماه مبارک فراهم کرده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که باید بدانیم که ممکن است دیگر چنین فرصت هایی برای هر یک از ما به وجود نیاید، افزود: پس نباید غفلت کنیم که عامل بسیاری از معضلات و مشکلات امروز بشریت غفلت است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که غفلت حتی ممکن است انسان را در مسیر انحراف و نابودی قرار دهد، تصریح کرد: پس باید حتی همین آخرین ساعات پایانی ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم و دل های خود را به سمت خداوند متعال هدایت کنیم و از درگاه باریتعالی طلب مغفرت و بخشش کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به دو معنای واژه رمضان اشاره کرد و گفت: رمضان به معنای باران پاییزی است به همین دلیل همان گونه که پس از گرمای تابستان و فرا گیری گرد و غبار، باران پاییزی موجب شست و شو و پاکی زمین و زمان می شود، ماه مبارک رمضان و انجام اعمال آن با درک صحیح لحظه های معنوی آن، موجبات پاکی انسان از معصیت، گناهان، پلشتی  و رذالت می شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به معنای دوم واژه رمضان اشاره کرد و با بیان این که رمضان در معنی دوم به معنای زمین سوزان است، گفت: آغاز ماه مبارک رمضان، در واقع اول سال عمر عبادی انسان است، به همین دلیل همان گونه که سال قمری، میلادی و شمسی برای حساب و کتاب های دنیوی و روزمره زندگی محسوب می شود، ماه رمضان نیز آغاز سال عبادی و الهی است که شب قدر با تقدیر الهی، سرنوشت یک ساله انسان مؤمن را رقم می زند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حقیقت سال همان «شب قدر» است که در آن تقدیر امور یک سال آینده مؤمنان رقم می خورد، ادامه داد: به همین دلیل با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار می گیریم خداوند متعال بر اعمال مؤمنان روزه دار نظر انداخته  و سرنوشت ها را با آن معیار تعیین می کند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که باید قدر این روزها و فرصت ها در ماه مبارک رمضان را برای حفظ دستاوردها و تقدیر یک ساله دانست، خاطرنشان کرد: ماه رمضان گناهان را می سوزاند و با پاکی انسان را دوباره متولد می کند به همین دلیل بر اساس فرامین ائمه معصومین(ع) در این ماه،  مؤمنان روزه دار از هر گناهی پاکیزه می شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه تطهیر، تزکیه، خودسازی و ارتباط با خدا و ماه میهمانی خدای میزبان است، بیان داشت: باید تلاش کنیم این طهارت و پاکی ظاهری و درونی پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ بماند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با یادآوری این که در ماه مبارک رمضان خواب و اعمال مؤمنان نیز عبادت است، اظهار داشت: در روایت آمده هنگامی که شعله های جهنم با سرعت به سوی گناهکاران حرکت می کند در برابر انسان های روزه دار می ایستد، زیرا روزه، انسان را از خشم آتش  جهنم نجات می دهد.

آیت الله طبرسی با بیان این که در ماه مبارک رمضان جامعه ما عطر و بوی کلام الهی به خود گرفته است، تصریح کرد: باید محافل انس با کلام الهی پس از این ماه با فضیلت نیز در مساجد و حسینیه ها برقرار باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که معارف الهی بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب است، خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن انسان را از انحراف و تباهی مصون می دارد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات