۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۳۶۹۵
فرمانده سپاه عاشورا:

رسانه‌ها در بیان ضعف‌های موجود خودسانسور نباشند

سردار عابدین خرم با تأکید بر این‌که نباید رسانه‌ها در دفاع از نظام لکنت زبان داشته باشند، گفت: در بیان اشکالات و آسیب‌ها نیز نباید مبتلا به خودسانسوری شویم.
سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مردم تبریز میراث‌دار تاریخ کهن هستند، امروز نیز فرصتی مناسب است تا یادی از فعالان عرصه قلم داشته باشیم و یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی بداریم.

وی خبرنگاران را عامل پیشرفت و توسعه هر کشور دانست و خاطرنشان کرد: نقش، اهمیت و ضرورت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست و اگر کسی برای این جایگاه احترام قائل شد، به ظرفیتی عظیم دست خواهد یافت، چنانکه موثرترین ابزار دشمن رسانه‌هاست، ما نیز نباید از این ابزار غافل شویم.

خرم با تأکید بر این‌که امیدآفرینی، تقویت نظام و مقابله با کاستی‌ها مهم‌ترین کارکرد رسانه در عصر حاضر است، افزود: رسانه‌ها باید امیدآفرینی، موفقیت و تکاپو را در جامعه تزریق کنند تا بتوان با طرح ناامیدسازی دشمن مقابله کرد، محتواسازی یکی از مشکلات اصلی رسانه‌هاست و باید گفت که در تولید محتوا مشکل داریم.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که هیج رسانه‌ای بدون محتوا نمی‌تواند زنده بماند، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند اعتمادسازی کنند، در حوزه تاکتیکی شاید گاه آزادی نباشد، اما در حوزه استراتژیک چنین نیست و رسانه‌ها مسؤولیت دارند؛ به عبارتدیگر رسانه‌ها نباید بی‌تفاوت باشند چراکه بی‌تفاوتی بیماری مخرب است.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمنان از سوی رسانه‌های غربی در عرصه های اقتصادی گفت: طبق برآورد مدیران اقتصادی کشور؛ اگر ۱۰ سال لوازم خانگی به کشور وارد نشود، می‌توان نیاز کشور را از داخل تأمین کرد، اما اکنون چه شده که عده‌ای خیال می کنند تحریم اثرگذار است.

خرم، خواستار ارتباط رسانه‌ای هوشمندانه با نگاه محتوایی ارزشمند در استان شد و  افزود: متأسفانه برخی مطبوعات کشور به هجمه‌های دشمن علیه شهدا و نظام دامن زده و آنها را تبلیغ می‌کنند؛ باید به گذشته برگشت و عیوب خود را بپذیریم و به سمت انتقاد سازنده حرکت کنیم چراکه انتقاد مخرب هیچ فایده‌ای ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا نقش اصحاب رسانه در شناسایی کاستی‌ها، آفت‌ها و ضعف های موجود در نظام را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: نباید با گفتن حقایق سعی بر بازی با آبروی فردی داشته باشیم بلکه می‌توان به صورت عموم و با دقت، تحقیق و بررسی مشکلات را بیان کرد.

وی با تأکید بر این‌که نباید رسانه‌ها در دفاع از نظام لکنت زبان داشته باشند، تصریح کرد: در بیان اشکالات و آسیب‌ها نیز نباید مبتلا به خودسانسوری شویم، امیدوارم با آسیب‌شناسی، نگاه نقادانه، مخاطب‌آفرینی و مخاطب‌سازی بتوانیم اهداف عالی نظام اسلامی را تحقق بخشیم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات