۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۷۸۳۲۸
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

خطبه امام حسین منبعی غنی برای نسل ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خطبه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا یک منبع قوی، غنی و پر از اندیشه های ناب قرآنی است، گفت: خطبه امام حسین منبعی غنی برای نسل ها است.
احمد مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به دو خطبه عاشورای حسینی اشاره کرد و بیان داشت: این خطبه ها ملهم از قرآن کریم است.

عاشورای حسینی بزرگترین و گسترده ترین  شرح بر قرآن است

وی با بیان اینکه عاشورای حسینی بزرگترین و گسترده ترین  شرح بر قرآن است، افزود: از درون این خطبه های پرمایه و مالامال از اندیشه های قرآنی، مکتب اخلاقی، اجتماعی، عرفانی و انقلابی اسلام قابل استخراج است و تمرکز بر خداوند متعال به عنوان نقطه کانونی هستی و زندگی در آن موج می زند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه چگونگی مدل دادن به اندیشه های اخلاقی و اجتماعی قرآن و تطبیق آن بر جامعه در خطبه های امام حسین(ع) انعکاس یافته است، خاطرنشان کرد: افسوس که از این سرچشمه اسلام و تجسم قرآن آنگونه که باید بهره ای نمی بریم.

اندیشه های مکتب حسینی را به نسل های خود ارائه کنیم

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عزاداری ها بهانه ای برای کانال زدن به فکر و اندیشه حسینی است نه اینکه خود نقطه نهایی، اساسی و پایانی باشد، ادامه داد: امروزه که انقلاب اسلامی ایران فرصتی بسیار مهم را فراهم آورده، باید فکر و اندیشه های مکتب حسینی(ع) را به نسل های خود ارائه کنیم و زیبایی های محیرالعقول و سحرانگیز این مکتب  را به جامعه ارزنی بداریم.

وی اظهار داشت: ویژگی عزاداری حسینی این است که فضایی از احساس لطیف، عمیق و کم نظیر را فراهم می آورد تا ما به پیام هایی گوش دهیم که هیچ کس در هیچ مقطعی از تاریخ جز امام حسین (ع) نگفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه خطبه های امام حسین(ع) در روز عاشورا سرشار از اندیشه های اخلاقی، اجتماعی، عرفانی و انقلابی است، گفت: خطبه امام حسین(ع) منبعی غنی برای نسل ها است.

وی با تأکید بر اینکه نزدیک شدن منبع غنی خطبه امام حسین(ع) نیازمند اتخاذ روش درست و شیوه های علمی است، افزود: امروز عدم استفاده فکری از قیام عاشورا به عنوان یک ثروت بزرگ و میراث عظیم، خسارتی بزرگ برای نسل های جدید است.

قیام حسینی برای همه انسان ها و بشریت است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قیام عاشورا تجلی و تجسم همه اسلام و قرآن کریم است و همه اسلام و قرآن در قیام حسینی، انعکاس شفافی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: قیام حسینی برای همه انسان ها و بشریت است.

تجلی اخلاق در مکتب حسینی

وی با اشاره به تجلی اخلاق در مکتب حسینی ادامه داد: اخلاق ضامن تحقق ایمان، فضادهنده به توجه به خداوند، بستر انقلاب و بعثت، جوشنده و الفت آورنده و خط و ربط دهنده به افراد و آحاد جامعه و نیاز شدید دین است و همه خطبه های امام در روز عاشورا، با اخلاق شروع شد./9451/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات