۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۸۰۵۲۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

همه با هم برای حل مشکلات تلاش کنیم

رییس ستاد اقامه نماز گفت: ما باید تصمیم بگیریم نهضتی راه بیندازیم که همه با هم برای حل مسائل تلاش کنیم، یاری‌گر یکدیگر باشیم و هر گرهی را با خلوص و تنها برای رضای خدا باز کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که بعد از ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات انسان‌ها حجاب معاصرت است یعنی شخص، افراد هم عصر خود را برای منسوب شدن به یک مسؤولیت و کار قبول ندارد.

وی افزود: امام رضا(ع) روزی از غلام خود درباره مساله‌ای سوال کرد و او جواب داد آقا شما بهتر می‌دانید؛ امام در جواب گفت ممکن است خدا فکری را از ذهن تو بگذراند که آن فکر به ذهن من نرسیده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: چه اشکالی دارد ما حتی از یک کودک در کارها درس بگیریم؛ روزی شخصی برای کاری طرحی ارائه داد که خیلی خوب بود اما اطرافیان به خاطر شخصیت او، با وجود قابل قبول بودن طرح، آن را نپذیرفتند؛ اینها نمونه هایی از حجاب معاصرت است.

وی اظهار داشت: کسی که فکر و ایده همسر و فرزند خود را با وجود صحیح بودن، با غرور و تکبر رد می‌کند، دچار حجاب معاصرت شده است؛ غرور و استفاده نکردن از تجربیات و نظرات دیگران سبب عقب افتادن انسان از تجربه‌‌های خوب و عالی می‌شود.

کارشناس دینی بیان داشت: در چهار سال دانشگاه، دانشجویان می‌توانند از مهارت‌ها و هنرهای یکدیگر استفاده کنند و از اوقات فراغت خود در دانشگاه بهره صحیح ببرند.

وی افزود: چرا وقتی خودمان مسؤولیتی داشته باشیم کار می‌کنیم اما وقتی مسؤولیتی نداشته باشیم کاری نمی‌کنیم؛ چه اشکالی دارد مثلاً وزرای گذشته آموزش و پرورش اول مهر یک جلسه با وزیر فعلی داشته باشند و برای مشکلات، چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: ما باید تصمیم بگیریم نهضتی راه بیندازیم که همه با هم برای حل مسائل تلاش کنیم، یاری‌گر یکدیگر باشیم و هر گرهی را با خلوص و تنها برای رضای خدا باز کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حس حسادت، ضعف و غرور و بسیاری دیگر از حالات و صفات زشت سبب می‌شود ما خوبی نظرات، آراء، افکار و اعمال دیگران را انکار کنیم و با آنها در کسب آن خوبی‌ها همراه نشویم که ما هم مانند شخص مقابل در آن کار به کمال برسیم./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات