۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۰۵۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

سفر اربعین باید سبب افزایش روحیه جهادی زائران شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید سفر اربعین روحیه جهادی ما را افزایش دهد، ازاین‌رو ضروری است در اربعین تمرین صبر، ساده زیستی، تواضع و همدلی کنیم.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مبلغان اعزامی به اربعین، با اشاره به آیه 35 سوره مائده، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و به او توسل و تقرب جویید و در راهش جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

وی افزود: در این آیه خطاب قرآن به افراد با ایمان است، یعنی کسانی که مسلمان بوده و در عین حال اهل ایمان هستند و کسانی که در این مسیر قرار بگیرند خداوند به آن‌ها یک درجه بالاتر از سایر مردم نگاه می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این آیه مراد از «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ» رعایت کردن گوهر تقوا و انجام اعمال مورد پسند خداوند و دوری از آنچه خداوند نمی‌پسندد به‌صورت عام است.

وی با بیان اینکه از این آیه دو شاخه تقوا منشعب می‌شود، گفت: نخست تقوا داشته باشید و به در خانه خداوند وسیله تقرب بیاورید و دوم تقوا داشته باشید و در این مسیر تقوا داشتن به کسانی نیاز دارید که شما را همراهی کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس تقوا وسیله‌ای برای تقرب به خدا و جهاد در راه او است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی سفر اربعین را یکی از مصادیق و وسایل تقرب به بارگاه الهی دانست و با بیان اینکه ما باید در سفر اربعین کسب فیض و نور کنیم، گفت: باید سبک زندگی حسینی را آموخته و در این مسیر در زیارت اربعین تدبر و فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه جان‌مایه زیارت اربعین عبارت «ونصرتی لکم معده» است، اظهار کرد: باید سفر اربعین روحیه جهادی ما را افزایش دهد، ازاین‌رو ضروری است در اربعین تمرین صبر، ساده زیستی، تواضع و همدلی کنیم./9314//۲۰۳/خ

خبرنگار: هادی رحیمی کوهستان

ارسال نظرات