۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۸۳۵۴۲
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم:

راهپیمایی اربعین حرکت به سمت نور است

حجت الاسلام دهقانی گفت: حرکت در اربعین حرکت به سمت نور و معنویت است و افراد شرکت کننده باید مراقب هر چیزی که انسان را از نور و معنویت دور می کند، باشند.
حجت الاسلام فرهاد دهقانی

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی، گفت: پرداختن و پررنگ کردن شعائر در اسلام از اهمیت والایی برخوردار است که یک بال آن شور و بال دیگر آن شعور است.

وی افزود: حرکت اربعین در واقع شور حسینی است که در همین شور جذبه های فراوانی نهفته است؛ اربعین همه ساله توابین فراوانی به دنبال دارد که اثر دیگر آن شناساندن امام حسین(ع) به عالم است.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: وقتی حرکت میلیونی اربعین راه می‌افتد علی رغم بایکوت شدید رسانه های غرب، ضمیر ناخودآگاه مردم غرب را به این سوال وا می‌دارد که حسین(ع) کیست، چه کرده و مردم چرا در بارگاه او جمع می‌شوند؛ اینها سوالاتی است که در اذهان جهانیان نقش می‌بندد و نتایج بسیار مبارکی نیز در پی دارد.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) ابراز داشت: برای بهره گیری بیشتر از ایام اربعین و تبیین پیام عاشورا مسؤولان فرهنگی و حوزویان باید برای تقویت بیشتر مردم تلاش کنند تا بعد از اتمام اربعین اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و شور اربعینی را با شعور حسینی همراه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: حرکت در اربعین حرکت به سمت نور و  معنویت است لذا افراد شرکت کننده باید مراقب هر چیزی اعم از نگاه، خوراکی و کلام که انسان را از نور و معنویت دور می کند، باشند.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: میل تمام مردم جهان اعم از غرب و شرق به سمت رهبران حقیقی دل که ائمه و انبیا باشند هنوز وجود دارد هر چند با وجود دوری از این بزرگواران مشکلات اخلاقی، اجتماعی و حتی خانوادگی زیادی برای خود درست کرده‌اند.

وی افزود: بشر به دنبال نشاط حقیقی و دائمی است که فقط با بارگشت به فطرت اصلی و خدایی حاصل می‌شود؛ ارتباط با امام حسین(ع) انسان را خدایی کرده و به آرامش حقیقی می رساند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) ابراز داشت: خدا و امام حسین(ع) مجادله کردن و جدال را دوست ندارند؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند  خداوند بگو مگو کردن را دوست ندارد؛ به تبع آن امام حسین(ع) نیز این صفت را دوست ندارد؛ دلیلی ندارد با افراد معاند که هرگز حرف ما را نمی پذیرند بخواهیم وقت تلف کنیم البته باید برای افرادی که به دنبال حقیقت هستند وقت گذاشت و برای آنها حقایق دین را بیان کرد.

وی افزود: باید به این نکته نیز توجه داشت اگر افرادی که آگاهی چندانی از امام حسین(ع)، هدف و دین اسلام ندارند به ما مراجعه کردند حتما آنها را به کسانی ارجاع دهیم که اطلاعات کافی دارند تا پاسخ سوالات خود را به درستی دریافت کنند.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: بعد از انبیا و اوصیا، عزیزتر از زوار امام حسین(ع) و کسانی که به عشق امام راهی بیابان ها شده‌اند کسی وجود ندارد؛ از امام صادق(ع) روایت است محبوبترین افراد نزد خداوند متعال انبیا، اوصیا و توابین هستند و در حدیث قدسی آمده یک قطره اشک برای امام حسین(ع) گرچه به انرازه تر شدن مژه باشد گناهان صغیره و کبیره انسان را می آمرزد.

وی بیان داشت: زوار شیعه می توانند با رفتارهای عملی مثل خوش بر خوردی، خوش اخلاقی، گذشت، کمک به دیگران و وقار چنان جذبه ای ایجاد کنند که ساعت ها صحبت کردن تاثیر این نوع برخورد و جذب عملی را ندارد؛ در واقع همیشه و همه جا جذب عملی بر جذب کلامی مقدم بوده است.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: ملامت و مسخره کردن افراد، آیین و اعتقادات آنها باعث لجبازی می شود و این یک دستور تربیتی مهم از طرف امام علی(ع) به منظور تربیت فرزند، همسرداری و جذب افراد است؛ همه زوار و غیر زوار باید لحظه به لحظه خود را در محضر امام حسین(ع) ببینند./۹۶۹/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات