۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۸۳۷۲۸

گزارش رسانه سعودی از زیارت اربعین حسینی

روزنامه سعودی «ایلاف» نوشت: «زیارت اربعین نشانه هیمنه ایرانی ویژه بر عراق است و ایرانیان نشست هایی میان مقامات امنیتی و نظامی عراق در خاک خود برگزار کرده اند.»
مرز مهران

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی «ایلاف» در گزارشی به مراسم اربعین پرداخت و حضور میلیونی ایرانیان و دیگر مسلمانان جهان در این مراسم باشکوه را بررسی کرد.

روزنامه الکترونیکی ایلاف نوشت: مراسم میلیونی اربعین امام حسین [علیه السلام] در حالی سه شنبه این هفته به اوج خود می رسد که ایرانیان همچنان از گذرگاه های مرزی در حال ورود به کربلا هستند.

زیارت اربعین از مهمترین زیارتهای شیعیان جهان است که سالیانه میلیون ها مسلمان به ویژه ایرانیان برای مشارکت در این زیارت به عراق سفر می کنند بی آنکه شرایط آب و هوایی سخت یا تهدیدهای تروریستی بتواند مانع سفرشان به مرقد امام حسین [علیه اسلام] در کربلا شود.

ایران ارتش رسانه ای نیز به عراق اعزام کرده است تا مراسم اربعین را پوشش دهد. ضمن اینکه  تیم های پزشکی و کادرهای امنیتی به همراه پهپادها به عراق نیز اعزام کرده است. زیارت اربعین امام حسین [علیه اسلام] نشانه هیمنه ایرانی ویژه بر عراق است و ایرانیان نشست هایی میان مقامات امنیتی و نظامی عراق در خاک خود برگزار کرده اند.

 ایرانیان تاکنون در هزار نقطه از خاک عراق موکب های خود را برای خدمت به زائران مستقر کرده اند. در این میان هم مسوولان نظامی و امنیتی ایران در حال حمایت لجستیک از مناطق زیارتی عراق هستند.

ارسال نظرات