۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۸۷۴۶۵
حجت الاسلام والمسلمین سالمی:

شبهه افکنی حربه وهابیت در جنگ نرم است

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شبهه افکنی را حربه دشمن در جنگ نرم دانست و گفت: امروز وهابیت با شبهه افکنی در مباحث دینی و به ویژه در زمینه واقعه کربلا درصدد کم رنگ جلوه دادن حادثه عاشورا است.
عکس سالمی عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سالمی تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، امروز در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، شبهه افکنی را حربه دشمن در جنگ نرم دانست و گفت: امروز وهابیت با شبهه افکنی در مباحث دینی و بخصوص در زمینه واقعه کربلا درصدد کم رنگ جلوه دادن حادثه عاشورا است.

وی با اشاره به یکی از شبهات وهابیت در زمینه فضیلت تربت قبر مبارک حضرت سیدالشهدا(ع)، ادامه داد: گاهی جریان انحرافی وهابیت با طرح این پرسش که پیامبراسلام به تربیت امام حسین(ع) سجده نکردند پس شما شیعیان چگونه بر این خاک سجده می‌کنید؟ به دنبال تخریب چهره عاشورا و جایگاه رفیع امام حسین(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی در پاسخ به شبهه مطرح شده، ابراز کرد: در فقه امام جعفر صادق(ع) سجده بر خاک جایز است ولی سجده بر تربت امام حسین(ع) دارای فضیلت بوده و از ثواب بالاتری برخوردار است و قول امام صادق(ع) براساس حدیث ثقلین برای همه مسلمانان حجت است.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: حال باید از خود جریان وهابیت چنین پرسیده شود مگر کتاب صحیح بخاری از کتب معتبر اهل سنت نیست؟ مگر پیامبراسلام این کتاب را مطالعه و تایید قرار دادند که این کتاب از مهمترین کتب اهل سنت به شمار می‌رود؟ پس اگر حضرت این کتاب را مطالعه و تایید نکردند پس چگونه است که شما این کتاب را می‌خوانید؟

وی افزود: به طور قطع جواب این جریان انحرافی بر این امر استوار است که کتاب صحیح بخاری در دوران حیات مبارک پیامبراسلام وجود نداشت تا حضرت آن را مورد مطالعه قرار دهند بنابراین پاسخ آن شبهه مطرح شده نیز کاملا واضع است که تربت امام حسین(ع) نیز در دوران پیامبراسلام نبود که حضرت بر این خاک سجده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی در ادامه بیان داشت: گاهی نیز می‌گویند حضرت جبرئیل مقداری از خاک کربلا را تقدیم پیامبراسلام کردند در حالی که هنوز تربتی وجود نداشت پاسخ این سخن نیز آن است که این اهدا اختصاص به عالم مادی ندشت و مربوط به عالم معنا بود.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) در بخش دیگر با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: سید اعمال سه چیز است انصاف داشتن، شریک کردن برادر دینی در مال خود و یاد خداوند؛ انسان باید درباره مردم انصاف را رعایت کند برای مثال از چیزی که برای خودش خوشحال نمی‌شود برای برادر دینی‌اش نیز نباید خوشحال شود.

وی افزود: شریک کردن برادارن دینی در مال از شاخصه‌های برادری در دیدگاه اسلام است همچنین یاد خداوند افضل اعمال به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات