۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۸۹۳۰۶
مدیر کل اتباع خارجی خراسان رضوی:

۲۵۰۰ تبعه در حوزه علمیه و جامعه المصطفی خراسان تحصیل می کنند

مدیر کل اتباع خارجی خراسان گفت: ۲۵۰۰ تبعه در حوزه علمیه و جامعه المصطفی خراسان تحصیل می کنند.
مدیر کل اتباع خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین احمدی شامگاه دوشنبه در جشن نخستین سال پیروزی ملت عراق در جنگ داعش که در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: در سال های ابتدایی انقلاب دغدغه های ابتدایی ما تامین غذا و مکان برای اتباع بود اما اکنون دغدغه های آموزشی و فرهنگی داریم.

وی افزود: با توجه به بصیرت مقام معظم رهبری کمیته اجرایی فرهنگی برای اتباع در کل کشور ایجاد شده که در خراسان نیز مدیریت این کمیته با اداره کل اتباع خارجی است که ما نیز در سه کمیسیون با حضور 23 ارگان در حال خدمت رسانی هستیم.

مدیرکل اتباع خارجی خراسان با بیان این که اگر امروز جشن پیروزی ملت عراق بر داعش را می گیریم از برکت خون شهدا است، خاطرنشان کرد: کشور ایران با توجه کنوانسیون بین المللی متعهد به خدماتی چون 1951 ژنو است کشور ما با توجه به ارزش ها و آموزه های دینی ایران قبل از این آیین نامه نسبت به پناهندگان برنامه های خود را اجرا کرده بود.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تعهدات خود نسبت به اتباع در راستای فرهنگی اقدامات خوبی را انجام داده ایم که تحصیل حدود 79 هزار تبعه در مدارس و دانشگاه های ما نشان دهنده این موضوع است که اتباع خارجی در خراسان رضوی از اوضاع فرهنگی خوبی برخوردار هستند.

مدیر کل اتباع خارجی خراسان به تحصیل ۲۵۰۰ اتباع در جامعه المصطفی و حوزه علمیه خراسان اشاره و اظهار کرد: ده هزار اتباع عراقی در مشهد زندگی می کنند.

وی گفت: در اربعین سال جاری 33 هزار افغانی و 12 هزار نفر از اتباع افغانستان و عراق از مشهد با امکانات جمهوری اسلامی ایران به زیارت اربعین رفتند و ما هرچه کشورهای همسایه توان اقتصادی بهتری داشته باشند خوشحالیم چرا که برای ما یک نعمت است./۸۶۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات