۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۹۳۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

پناه بردن به قرآن مانع از رسوخ شیطان در وجود انسان می‌شود

پناه بردن به قرآن مانع از رسوخ شیطان در وجود انسان می‌شود
امام جمعه اصفهان گفت: پناه بردن به قرآن آنچنان نوری به انسان می‌بخشد که هیچ شیطانی نمی‌تواند در وجود انسان رسوخ کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه‌ سخنرانی شب گذشته که در حسینیه حضرت زهرای مرضیه (س) واقع در خیابان علامه مجلسی برگزار شد، گفت: بالاترین و ساده‌ترین دلیل برای معرفی خداوند، قرآن است چرا که حتی افراد بی دین هم ادعا نمی‌کنند که یک کتاب بدون وجود نویسنده نوشته شده باشد.
 
وی در ابتدا با عرض تشکر از افراد حاضر در جلسه افزود: تشکیل کمیته قرآنی در هیأت‌های مذهبی یک کار الهی و بزرگ بوده است، البته هیئت‌ها همیشه زیر پرچم و لوای قرآن قدم برداشته اند، ولی این اقدامات باید بیش از پیش وجود داشته باشد.
 
آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: اگر جوانان امروز را در پناه قرآن قرار ندهیم دشمنان آن‌ها را می‌بلعند، پناه بردن به قرآن آنچنان نوری به انسان می‌بخشد که هیچ شیطانی نمی‌تواند در وجود انسان رسوخ کند.
 
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در روایتی می‌فرمایند من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم، اولین چیز تلاوت کتاب الله، دومین چیز انفاق فی سیبل الله و سومین چیز نگاه کردن به چهره رسول الله (ص) است.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: همه ما می‌دانیم قرآن خواندن و فراگیری آموزه‌های قرآن مقدمه عمل به قرآن است، ولی این مقدمات قرآن نیز هر کدام به صورت جداگانه ثواب دارد، اگر انسانی بی سواد باشد، ولی نگاهش را به آیات قرآن مبذول بدارد برایش ثواب می‌نویسند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: با وجود این که به صراحت آیه‌ای از قرآن احتمال فراموش کردن مطلبی برای پیامبر (ص) وجود نداشته است و از طرفی اولین عامل به آیات قرآن ایشان بوده اند، ولی دستور داشته اند که قرآن را تلاوت کنند چرا که آیات قرآن به وجود مقدس پیامبر (ص) نیز نورانیت می‌بخشیده است.
 
وی تصریح کرد: پیامبر (ص) ارشد همه موجودات بوده اند، ولی خداوند به ایشان دستور می‌دهد در پاره‌ای از شب به قرآن خواندن مشغول باش، پیامبر (ص) نور مطلق هستند، ولی با تلاوت قرآن نورانی‌تر می‌شوند پس تکلیف ما انسان‌های ظلمانی در ارتباط با تلاوت قرآن معلوم است.
 
آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: امام معصوم (ع) در روایتی می‌فرمایند، خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود برای اهل آسمان آنچنان نورانی می‌شود که ستاره‌ها برای اهل زمین نورانی هستند؛ جامدات خانه نیز از تلاوت قرآن متأثر می‌شود؛ خانه باید عبادتگاه باشد و از حالت قبرستان خارج شود.
 
امام جمعه اصفهان ابراز کرد: تنها مخلوقی که مستقیماً مخلوق خداوند است و هیچ واسطه‌ای در ایجاد آن وجود ندارد، قرآن است و شاید به خاطر همین مسأله است که نمی‌توان کلمات آن را بدون وضو لمس کرد؛ خیلی از قرآن غافل هستیم، بالاترین و ساده‌ترین دلیل برای معرفی خداوند، قرآن است چرا که حتی افراد بی دین هم ادعا نمی‌کنند که یک کتاب بدون وجود نویسنده نوشته شده باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که امروزه معجزه پیامبر (ص) در دست همه مسلمانان است، تشریح کرد: هر مخلوق بشری با گذشت زمان رشد می‌یابد، ولی قرآن با وجود این که از حروف تشکیل شده است تا روز قیامت برای بشر کفایت می‌کند و هیچ کس نمی‌تواند مانند آن را بیاورد.
 
وی گفت: بهره گیری از قرآن بدون عترت همچون استفاده از داروخانه بدون دکتر است به این معنی که این عمل ممکن است انسان را متضرر کند؛ تماثیلی در قرآن وجود دارد که نفهمیدن آن‌ها انسان را گمراه می‌کند؛ طبّ و طبیب باید در کنار یکدیگر باشند؛ انتخاب یک دکتر با رأی گیری حماقت محض است، نمی‌توان با رأی کسی را دکتر کرد همان گونه که نمی‌توان با رأی گیری کسی را مفسر قرآن کرد.
 
آیت الله طباطبایی نژاد در پایان افزود: ما به همه دنیا اعلام می‌کنیم اگر توانستید یک سوره مثل این قرآن بیاورید ما پیرو و تابع شما می‌شویم، ولی قطعاً نمی‌توانند حتی یک سوره مثل این قرآن را بیاورند./۸۶۷/پ210/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات