۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۰۴۴۳۲

برگزاری روز درهای باز مساجد در ماساچوست آمریکا

برگزاری روز درهای باز مساجد در ماساچوست آمریکا
مراسم «روز درهای باز مساجد» برای سومین سال پیاپی هفته آینده در ایالت ماساچوست آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «شورای روابط اسلامی-آمریکایی»، همه مساجد ماساچوست در روز یکشنبه، ۸ اردیبهشت، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان از هر دین و مذهبی باز می‌کنند.

شعار «هیچ دیواری میان ما وجود ندارد» برای مراسم امسال انتخاب شده و هدف از برگزاری آن فراهم آوردن فرصتی برای غیرمسلمانان و همسایگان مساجد برای بازدید از مساجد و آشنایی آنها با اسلام و مسلمانان بیان شده است. این برنامه با همکاری شعبه شورای روابط اسلامی-آمریکایی در ماساچوست و شورای اسلامی نیوانگلند برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این برنامه از بخش‌های مختلف مساجد بازدید می‌کنند و از نزدیک نماز خواندن مسلمانان را می‌بینند و سپس توضیحاتی در مورد اسلام به آنها ارائه می‌شود.

«مارتین بنتز»، مسئول برگزاری مراسم، در این باره گفت:‌ در این روز از حضور همسایگان و دیگران در مساجد استقبال می کنیم. آنها می‌توانند از نزدیک محل عبادت ما را ببینند و با مسلمانان صحبت کنند تا مشاهده کنند که هیچ دیواری میان ما وجود ندارد.

طی سالهای اخیر،‌ برگزاری مراسم درهای باز مساجد یکی از اقدامات مسلمانان در کشورهای غربی برای افزایش آگاهی عمومی درباره اسلام و پیروان آن و مقابله با رشد اسلام‌هراسی در این کشورها بوده است./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات