۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۰۴۷۲۲

درخواست سازمان ملل برای کمک جهانی به مسلمانان روهینگیا

درخواست سازمان ملل برای کمک جهانی به مسلمانان روهینگیا
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، از جوامع بین‌الملل خواست که بحران آوارگان مسلمان روهینگیایی را فراموش نکنند و برای بازگرداندن آنها به کشورشان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مارک لوکوک»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، دیروز، جمعه در جریان بازدید از کمپ‌ آوارگان در بنگلادش گفت كه او در حال تلاش برای اختصاص بیش از یک میلیارد دلار برای كمك به پناهندگان روهینگیا و جامعه میزبان آنهاست.

در حال حاضر بیش از ۱,۲ میلیون نفر آواره در اردوگاه‌های پناهندگان پرجمعیت و غیربهداشتی در جنوب شرقی بنگلادش به سر می‌برند.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: پیام ما به جامعه جهانی این است که مردم روهینگیا را فراموش نکنند و به مردم، سازمان‌ها و حکومت بنگلادش کمک کنند.

«فیلیپو گراندی»، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز گفت: بحران پناهندگان روهینگیا به دست فراموشی سپرده نخواهد شد و به عنوان بزرگترین بحران جهانی پناهندگان باقی خواهد ماند.

«ابوکلام عبدالمؤمن»، وزیر امور خارجه بنگلادش در دیدار با مقامات سازمان ملل تأکید کرد: بنگلادش در تلاش است ۱۰۰ هزار نفر از پناهندگان را به جزیره دوردست «بهاسان چار» انتقال دهد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات