۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۰۸۴۱۴
آیت الله فقیهی:

قوم یهود به هیچ چیز جز منافع مادی خود پایبند نیست

قوم یهود به هیچ چیز جز منافع مادی خود پایبند نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قوم یهود به هیچ مسأله ای جز منافع مادی خودشان پایبند نیستند و در راستای منافعشان از ضایع کردن حق و حقوق دیگران ابایی ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 89 سوره مبارکه بقره پرداخت و با اشاره به اینکه قوم یهود با نیت های مادی نشانه های پیامبر خاتم(ص) را انکار کرده و از ایشان پیروی نکردند، گفت: یهودیان به خاطر آنکه ثروت و قدرت خود را حفظ کنند دست به انکار نشانه های پیامبر اکرم(ص) که در تورات آمده بود، زدند.

وی با اشاره به اینکه قوم بنی اسرائیل و یهودیان عالمانه و عامدانه مرتکب گناه می شدند، اظهار داشت: این قوم به علت لجاجتی که داشتند، با اینکه حقایق را با همه وجودشان می دانستند، دست به انکار آن زده و منحرف می شدند.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: قوم یهود به هیچ مسأله ای جز منافع مادی خودشان پایبند نیستند و در راستای منافعشان از ضایع کردن حق و حقوق دیگران ابایی ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان همواره باید از کبر و غرور پرهیز کند، ابراز کرد: انسان باید همواره جوانب تقوا را حفظ کند، زیرا هیچ تضمینی نیست که تا پایان عمرش در مسیر حق قرار داشته باشد؛ گاهی اوقات انسان به یک باره در اثر بی تقوایی و یا کبر و غرور منحرف شده و از حق اعراض می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان هیچگاه نباید خود را از شر شیطان در امان بداند، عنوان کرد: انسان نباید بپندارد که همواره در مسیر هدایت قرار دارد و شیطان دیگر نمی تواند او را منحرف کند، زیرا ما تا پایان عمرمان از شر شیطان در امان نیستیم.

آیت الله فقیهی در ادامه اعمال برخی انسان ها را مغایر با فرهنگ انتظار فرج دانست و تأکید کرد: ما باید همواره مؤلفه های انتظار را در وجود خویش نهادینه سازی کنیم و بدانیم که تنها قرائت دعای ندبه برای انتظار فرج کافی نیست؛ اینکه انسان دعای کمیل و دعای ندبه بخواند و اندک پس از آن به ارتکاب گناه بپردازد، درست نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه منتظر حقیقی کسی است که از گناه پرهیز کند، ابراز کرد: مؤمن حقیقی آن کسی است که غیبت، تهمت، بدگویی و ارتکاب گناهان بپرهیزد؛ باید دانست که تنها فهمیدن حق کافی نیست، بلکه عمل به حقایق دینی است که ارزش دارد.

وی با بیان اینکه ادیان آسمانی مصدق همدیگر هستند، اظهار کرد: ما با ادیان الهی مخالفت و مشکلی نداریم، اما با تعدی و تجاوز و ظلم و کشتار به شدت مبارزه می کنیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات