۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۱۰۳۵۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
بصیرت ملت؛ مهمترین دستاورد انقلاب، پیگیری غنی سازی اوقات فراغت فاروجی ها و اعلام داوران جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت الاسلام حسین زحمتکش، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در جمع مردم و بسیجیان گیفان در محل مسجد این روستا، با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب، بصیرت ملت است، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب، بصیرت ملت است و این مهم برای حقانیت انقلاب اسلامی ایران کافی است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل، بیان داشت: ابعاد شخصیتی آن حضرت امروز برای بسیاری هنوز ناشناخته است و مدیریت بی نظیر ایشان انقلاب را از گردنه ها و تنگناها گذرانده است .

پیگیری غنی سازی اوقات فراغت فاروجی ها

با شروع فصل تابستان، طبق برنامه مشخص و زمان بندی، کلاس های اوقات فراغت تابستان برای گروه های مختلف توسط دستگاه های مرتبط برگزار می شود و در این راستا برای اجرای هر چه بهتر طرح جلساتی هم برگزار می شود.

امام جمعه فاروج  در جلسه ای که به این منظور تشکیل شد، بر ضرورت نظارت بیشتر بر حسن اجرای برنامه های اوقات فراغت تأکید کرد و از متولیان خواست نظارت بیشتری بر محتوای آموزشی و مهارتی داشته باشند.

حجت الاسلام نوروزی تبلیغات و اطلاع رسانی را در اجرای هر چه بهتر این طرح بسیار مهم و ضروری دانست و ادامه داد: برنامه ریزی های مشترک به منظور جلوگیری از موازی کاری در دستور کار قرار گیرد و به کیفیت فعالیت ها نیز توجه ویژه ای شود.

خوش نویسی تنها هنر میراث‌بان فرهنگ و تمدن ایرانی

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی انجمن خوش نویسان ایران گفت: خوش نویسی، تنها هنری که میراث بان فرهنگ و تمدن ایرانی است.

محمد حسین ساکت در آیین افتتاح نمایشگاه خوش نویسی پیوند مهر در بجنورد، با اشاره به اینکه در خوشنویسی، نقل و انتقال فرهنگ به خوبی انجام می شود، اضافه کرد: از تمام هنرها کم هزینه تر است و بک اعتبار بسیار خوبی برای فرهنگ و تمدن ایران زمین محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گنجینه های بسیاری از دست نویسی داریم، اظهار کرد: این دست نویس ها به وسیله خوش نویسی تهیه می شوند و از بارزترین رشته های فرهنگی است که در نشر میراث مکتوب موثر هستند.

داوران جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر حکم گرفتند

حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر در خراسان شمالی طی احکامی جداگانه پنج نفر از اساتید بنام کشور را داوران نهایی نخستین جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر این استان معرفی کرد.

داوری نهایی جشنواره فیلم روستا و عشایر را فرهاد مهران فر، مهرداد اسکویی، بهزاد خداویسی، کوروش عطایی و بایرام فضلی برعهده دارند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات