۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۱۲۱۸۳
مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان:

طلاب جوان قدردان فرصت و ظرفیت عظیم حوزه علمیه در نظام اسلامی باشند

طلاب جوان قدردان فرصت و ظرفیت عظیم حوزه علمیه در نظام اسلامی باشند
مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان به طلاب جوان توصیه کرد تا از ظرفیت عظیم حوزه علمیه که در نظام اسلامی مهیا شده استفاده کرده و خود را به درجات بالاتر حوزوی برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت الاسلام محمد اسفندیاری، مسؤول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی،  اظهار کرد: طلاب جوان در حوزه‌های علمیه از همان شروع دوران دانش‌آموختگی با روحیه‌ای پرسشگر و مطالبه گر تربیت می‌شوند و برای پذیرش هر تصمیم و دستوری خواستار دلیل و برهانی منطقی هستند که این مسئله مدیریت در حوزه‌های علمیه را برای مدیران این حوزه‌ها سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه یکی از دشوارترین سمت‌های مدیریتی است، افزود: مدیریت طلاب جوان دارای روحیه پرسشگر در حوزه‌های علمیه از سخت‌ترین حوزه‌های مدیریتی محسوب می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: انسان در مقابل سؤالات فراوان و بازخواست شدن به‌منظور تصمیم‌گیری‌هایی که می‌گیرد ممکن است ناخودآگاه دچار خشم و عصبانیت شود؛ اما مدیران حوزه‌های علمیه باید در چنین شرایطی خشم خود را فروبرند و با منطق و رویی گشاده، پاسخگو طلاب جوان باشند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: امیر المومنین (ع) همواره به فروبردن خشم و کظم غیظ در نهج‌البلاغه سفارش کرده و فرو بردن خشم و عفو و گذشت در هنگام خشم را یکی از بزرگ‌ترین اعمال والای انسانی دانسته است.

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در بخش‌های زیادی از نهج‌البلاغه آموزه‌های دینی مرتبط با مدیریت را بیان کرده است؛ از این رو مسئله فرو بردن خشم و گذشت در هنگام خشونت باید یکی از توصیه‌های مدیریتی امیر مؤمنان برای مدیران جامعه اسلامی قلمداد شود و سرلوحه خدمت آن‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری در بخش دیگری از سخنان خود به طلاب جوان توصیه کرد تا از ظرفیت عظیم حوزه علمیه که در نظام اسلامی مهیا شده استفاده کرده و خود را به درجات بالاتر حوزوی برسانند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات