۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۱۵۱۵۸

نگاهی به جدیدترین شماره نشریه فکه

نگاهی به جدیدترین شماره نشریه فکه
شماره 195 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه به مدیرمسؤولی و سردبیری علی حسین پور منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره ۱۹۵ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه به مدیرمسؤولی و سردبیری علی حسین پور منتشر شد.

در آغاز این نشریه دو یادداشت دیده می‌شود: حرف اول؛ مقاومت، و نظام دیپلماسی ما و آبه. سردبیر در بخشی از یادداشت نخستین چنین آورده است:

این ایده که ما در مقابل کفر باید آقای خودمان باشیم، به غیر از اینکه به صراحت در کتاب و سنت آمده، عقلی هم هست. عقل هر انسان آگاه و فهیم و باغیرت این نهیب درونی را به او می‌زند که راه رسیدن به کمال مطلوب، مستقل زیستن است.

در یادداشت دوم با عنوان نظام دیپلماسی ما و آبه هم خانم علی عسگری درباره دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن و نتیجه این دیدار چنین گفته است:

نظام دیپلماسی ما به هیچ کس جز ترامپ بی اعتنایی نکرد. ترامپ با این سن و سال هنوز به حد تمیز نرسیده که بشود در حد یک قول و قرار به ام اعتماد کرد، چه برسد به اینکه بنشینی و درباره سرنوشت یک ملت قوی با او به تفاهم برسی.

همچنین، همه راه حل‌ها در داخل کشور است/ گام دوم؛ پدافند غیرعامل/ مقابله غیرنظامی هوشمند، علمی و مستمر با انواع تهدیدها؛ پیشانی شیطان/نیم نگاهی به چگونگی تشکیل و فعالیت گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه؛ مواظب باشید! این جا ایران است/ قلمی در جهت تببیین سقوط پهباد آمریکایی گلوبال هاوک؛ بانک اطلاعات جامع، نیاز ادبیات دفاع مقدس/گفتگو با فریبا انیسی، نویسنده و پژوهشگر؛ مجلس اول؛ انقلابی‌ترین وکلای ملت/ داستان انقلاب؛ از بدامن و امیرانتظام تا جیسون رضاییان؛ چادری به رنگ سرخ/درباره شهید مریم فرهانیان؛ ام البنین ایران/ به بهانه فرارسیدن چهلمین روز درگذشت حلیمه خاتون خانیان؛ همسر و مادر شهید سجادیان برخی از عنوان‌های موضوعات آمده در این شماره هستند.

روح خروشان؛ پرونده ویژه سردار آزاده سیدعلی اکبر مصطفوی؛ شیرینی یک دهه مقاومت/ خاطرات سردار آزاده سید علی اکبر مصطفوی و همسرش از آغازین روز‌های آزادی؛ قهرمان من، بابا/گفتگو با فخری مصطفوی؛ ما فقط خدا را داریم/ گفتگو با آزاده جانباز محمدرضا عسگرخانی؛ و به او افتخار می‌کنیم/ سردار آزاده سیدعلی اکبر مصطفوی به روایت هم رزمان از موضوعات دیگر آمده در این نشریه هستند.

در بخش کتابنامه نیز به تازه‌های نشر دفاع مقدس همچون جاودانه تاریخ؛ مروری بر زندگی امیرالمؤمنین علیه السلام برگرفته از بیانات رهبر فرزانه انقلاب، قهرمانان دیار من؛ روایت زندگی ۲۳ شهید اسفندارانی، نفوذ در موساد؛ داستانی واقعی از رخنه اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی، آمبولانس پنج ضلعی؛ خاطرات فضای پزشکی جنگ، دلتنگ نباش؛ آخرین توصیه شهید روح الله قربانی به همسرش و پشت دیوار‌های شهر؛ روایت روز‌های اشغال و آزادی خرمشهر پرداخته شده است.

در زیر عنوان چندخط خبر نیز اخبار و رویداد‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس مرور شده است.

شماره ۱۹۵ نشریه فکه در مرداد ۱۳۹۸ به قیمت ۱۲۰۰۰۰ ریال منتشر شده است. /۹۲۵/ن ۶۰۳/ش
ارسال نظرات