۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۱۶۱

نشست مدیران حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد

نشست مدیران حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد
نشست مدیران حوزه علمیه استان سمنان در جوار آستان مقدس امامزاده محمد سراوین قطری شهرستان شاهرود برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، نشست مدیران حوزه علمیه برادران استان سمنان با موضوع بررسی تقویم آموزشی مشترک حوزه‌ها و چالش‌های پیش روی تحصیل طلاب علوم دینی با حضور مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان و مدیران مدارس علمیه این استان صبح امروز در جوار آستان مقدس امامزاده محمد سراوین قطری منطقه ابر شهرستان شاهرود برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان با بیان اینکه "سلامت، تهذیب و تحصیل" شعار سال تحصیلی آینده حوزه‌های علمیه استان سمنان خواهد بود، بر لزوم توجه بیشتر به طلاب در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: سلامت جسمی و روانی طلاب و خانواده‌های آنان، فراهم کردن محیط و شرایط مناسب آموزشی و تحصیلی و ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای رشد تهذیبی طلاب به عنوان پایه و اساس شکل گیری شخصیت یک روحانی مهذب و متعهد است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان، نمره محوری و مدرک گرایی طلاب و برنامه‌های آموزشی را آفتی بزرگ برای حوزه‌های علمیه دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه این آسیب بسیاری از طلاب علوم دینی را از هدف و وظیفه اصلی که با ورود به حوزه در قبال اسلام و جامعه اسلامی بر عهده آن‌ها دور کرده است.

وی وحدت رویه در برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه استان با درنظر گرفتن نظرات همه مدیران و تجارب گذشته را سبب شکوفایی بیش از پیش و پیشگیری از ناهماهنگی‌ها و انتقادات طلاب دانست و تصریح کرد: تلاش‌های بی وقفه مدیران مخلص مدارس علمیه استان برای پرورش طلاب متعهد، بادانش و مهذب با وجود چالش‌ها و کاستی‌های موجود باقیات و صالحاتی ماندگار برای مدیران و اساتید و خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور هرساله تعداد کثیری از طلاب و روحانیان استان سمنان در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و تعطیلی دروس مدارس علمیه در این ایام، گفت: راهپیمایی شکوهمند اربعین حسینی آثار و برکات فراوانی دارد، این گردهمایی دشمن شکن حرکت و جنبش جهانی اسلام و شیعه است که طلاب و روحانیان باید پیشگام و الگوی دیگر اقشار برای حضور در این حماسه باشند، مدیران حوزه‌ها بکوشند در این مسیر همراه و یاری گر شرکت کنندگان باشند.

گفتنی است در این نشست هر یک از معاونین حوزه علمیه استان نکات مرتبط با حیطه فعالیت خود را متذکر شدند و مدیران مدارس علمیه نیز نظرات و پیشنهادات خود را درباب برنامه آموزشی، برنامه‌های تهذیبی و ... مطرح کردند./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات