۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۵۱۷۴

توافق السیسی و حمیدتی برای تحویل اعضای اخوان‌المسلمین

توافق السیسی و حمیدتی برای تحویل اعضای اخوان‌المسلمین
برخی منابع دیپلماتیک مصری از توافق بین معاون رییس شورای نظامی سودان با رییس‌جمهور مصر برای تحویل اعضای اخوان‌المسلمین به قاهره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) معاون رییس شورای نظامی سودان روز گذشته در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رییس‌جمهور مصر دیدار کرد.

برخی منابع دیپلماتیک مصری گفتند که السیسی و حمیدتی درباره ضرورت تحویل عناصر اسلام‌گرای تحت تعقیب امنیتی مصر از جمله اعضای گروه اخوان‌المسلمین به قاهره، توافق کردند.

به گفته این منابع، توافق همکاری امنیتی بین مصر و سودان و ضرورت تحویل عناصر تحت تعقیب مصر که در سودان حضور دارند، در دوره «عمر البشیر» رییس‌جمهور سابق سودان صورت گرفته اما وارد مرحله اجرایی نشده بود.

بنابر گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، السیسی همچنین به حمیدتی گفته است که ورود مجدد سودان به مذاکرات سه‌جانبه با اتیوپی و مصر درباره سد النهضه ضروری است و حمیدتی نیز وعده داد که بزودی کمیته متشکل از مدیر دستگاه اطلاعاتی و وزیر خارجه را برای مشارکت در تعیین زمانی جهت ازسرگیری مذاکرات، مأمور خواهد کرد.

حمیدتی همچنین السیسی را در جریان تحولات مربوط به هماهنگی با سودان جنوبی و عادی‌سازی روابط دو کشور و دستیابی به صلح دائمی تحت نظارت مصر قرار داد.

دو طرف همچنین به بررسی اوضاع داخلی سودان و مذاکرات شورای نظامی با معارضان پرداختند و السیسی بر علاقه‌مندی خود برای ازسرگیری دیدارهای شورای نظامی و معارضان تأکید کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات