۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۰۹۳
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان:

رواج سبک زندگی اسلامی درگرو تقویت حوزه‌های علمیه است

رواج سبک زندگی اسلامی درگرو تقویت حوزه‌های علمیه است
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: رواج سبک زندگی اسلامی که یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است با تقویت همه‌جانبه حوزه‌های علمیه میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) اسفراین، امروز در جمع طلاب دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به جایگاه و کارکرد حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: امروز حوزه علمیه به‌عنوان نماد اصلی دین و اساسی‌ترین پایگاه تبلیغ و تبیین دین الهی است.

وی افزود: بر این اساس اگر مؤمنانی که در انجام تمام واجبات، مستحبات و توصیه‌هایی که خداوند سفارش کرده پیشتاز هستند باید بر اساس آیه هفت سوره محمد، یاری‌کردن دین خداوند را مدنظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام سعادتی گفت: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند، فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در کشور رواج پیدا می‌کند و این‌چنین جامعه به سمت جامعه اسلامی پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در چنین صورتی می‌توان اذعان کرد که تقویت و رواج سبک زندگی اسلامی که همواره مقام معظم رهبری در بیانات خود به گرایش جامعه به این نوع سبک زندگی سفارش کرده‌اند، رابطه مستقیمی با تقویت و بهبود وضعیت حوزه‌های علمیه دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی اظهار کرد: امروز در کشور شاهد گسترش چشم‌گیر و سریع دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی دانشگاهی هستیم و این در حالی است که روزبه‌روز تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه روبه کاهش است.

وی ادامه داد: اما متأسفانه افزایش فضای موردنیاز برای حوزه‌های علمیه از نرخ رشد مناسبی برخوردار نیست؛ به‌گونه‌ای که در بسیاری از مناطق کشور حوزه‌های علمیه با مشکل کمبود فضا و دیگر مشکلات رفاهی، تجهیزاتی و خدماتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: مدارس، ادارات و دیگر ارگان‌های دولتی و آموزشی همواره از حوزه علمیه تقاضای اعزام طلبه و ائمه جماعت به این مراکز را دارند؛ اما متأسفانه حوزه علمیه توانایی تأمین طلبه موردنیاز برای تمام تقاضاها را ندارد.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: تأمین امام جماعت و طلاب موردنیاز برای ارگان‌ها دولتی و غیردولتی نیازمند تأمین زیرساخت مناسب به‌منظور افزایش ظرفیت آموزش و تربیت طلاب در مدرسه علمیه است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات