۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۴۰۸
شاگرد مرحوم آیت الله شیرازی مطرح کرد؛

تأکید ویژه مرحوم آیت الله شیرازی به مباحث اخلاقی

تأکید ویژه مرحوم آیت الله شیرازی به مباحث اخلاقی
حجت الاسلام روحانی گفت: آیت الله شیرازی یکسره به رعایت اخلاق تأکید داشت و به طلاب و شاگردانش نیز سفارش می کرد.

حجت الاسلام حاج شیخ احمد روحانی از شاگردان مرحوم آیت الله سید عبدالله شیرازی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور این عالم عالیقدر و هجرت ایشان به مشهد مقدّس را موجب رونق واقعی حوزه علمیه مشهد و دلگرمی اقشار مختلف مردم متدیّن این شهر دانست و اظهار کرد: وقتی آیت الله میلانی از دنیا رفتند مشهد از وجود مرجع تهى شد و با ورود مرحوم آیت الله شیرازی حوزه علمیه مشهد رونق دوباره گرفت.

وی با بیان این که منزل مرحوم آیت الله شیرازی پایگاه انقلاب بود، اظهار کرد: این مرجع عظم الشأن در زمان انقلاب از انقلابیون حمایت کامل داشت و در کنار دیگر مراجع و علمای کشور و دوشادوش امام خمینی حرکت انقلاب را هدایت می نمود.

حجت الاسلام روحانی افزود: این مرجع بزرگ شیعه چه در نجف اشرف و چه در مشهد بسیار شجاع و نترس بود، با دستگاه پهلوی چه پدر و چه پسر علناً در نبرد بود و هیچ اعتنایی به مسؤولان وقت نداشت و هیچگاه آن ها را به حضور نمی پذیرفت.

شاگرد مرحوم آیت الله شیرازی به خصوصیات اخلاقی این مرجع شیعه اشاره و بیان داشت: ایشان نسبت به امر تحصیل طلاب بسیار دلسوز بود و مرتب تأکید می کرد که طلاب نباید وقت خود را به بطالت بگذرانند بلکه درس و مباحثه و تلاش علمی را بر همه امور مقدم بدارند.

وی افزود: مرحوم آیت الله شیرازی از نظر تدریس در سطح عالی بود، بین 300 تا 400 شاگرد فاضل پای درس ایشان می نشستند و بهره می بردند و ایشان علاوه بر بیان نظریات علمی خود، همواره طلاب را به تحقیق و پژوهش تشویق می کرد.

حجت الاسلام روحانی تأکید بلیغ به امر عفاف و حجاب بانوان را از دیگر ویژگی های این مرجع بزرگ شیعه در مشهد دانست و گفت: مرحوم آیت الله شیرازی نسبت به حجاب بانوان تأکید زیاد و حساسیت شدید داشتند و با هر کسی که به شئونات اسلامی کم توجه بود بسیار صریح برخورد می کردند و اگر لازم بود قطع ارتباط می کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه بسیار زیاد به امر به معروف و نهی از منکر و اجرای مداوم این دو به اشکال گوناگون و در سطوح مختلف نیز یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی و دینی معظّم له بود./864/ت302/ب1

ارسال نظرات