۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۸۴۵۴
خطیب جمعه الازهر:

هجرت علمی برترین نوع هجرت است

هجرت علمی برترین نوع هجرت است
خطیب جمعه الازهر هجرت نبوی را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانسته و تصریح کرد که هجرت علمی برترین نوع هجرت است.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، عبدالفتاح العواری رییس دانشکده اصول الدین الازهر در خطبه‌های نمازجمعه امروز قاهره با موضوع «هجرت نبوی و دلالت‌های آن»، یکی از بزرگترین مناسبت‌های دینی مسلمانان را هجرت برشمرد.

العواری گفت: خداوند برای هر امتی روزهایی را مبارک قرار داده و در امت اسلام نیز سالروز هجرت نبوی، مهمترین مناسبت دینی و از روزهای مبارک امت اسلامی است.

وی افزود: هجرت نبوی دردها و رنج‌ها، ظلم و فشارها و سختی‌هایی که پیامبر و اصحابش متحمّل شده‌اند را به یاد ما می‌آورد. مکه در آن روزگار مخالف اسلام بوده و هجرت نبوی سرآغاز خروج از بحران بوده است.

خطیب جمعه مسجد جامع الازهر، هجرت را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانسته و اظهار داشت: مسلمانان باید در معنای هجرت در عصر کنونی و آینده تامل کرده و دلالات آن را استخراج نمایند، تنها در این صورت است که خیر و برکت برای امت اسلامی محقق می‌شود.

العواری بهترین نوع هجرت را هجرت برای علم‌آموزی دانسته و تصریح کرد: هجرت علمی برترین نوع مهاجرت است چه آنکه طالب علم از شهر و دیار خود برای کسب معارف و علوم دینی راهی مراکز دینی شده تا پس از کسب فیض از محضر علما، پرچم تبلیغ به اسلام را در دست گرفته و مبلّغان ارزش‌های والای انسانی نظیر صلح دوستی و امنیت در شهر و دیار خود باشند.

محمد رایجی
ارسال نظرات