۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۳۹۸

تجمع علمای مسلمین لبنان خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شد

تجمع علمای مسلمین لبنان خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شد
تجمع علمای مسلمین لبنان در واکنش به سفر نتانیاهو به شهر تاریخی الخلیل فلسطین خواستار قطع هر گونه روابط کشورهای جهان با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمین لبنان طی پیامی به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهر تاریخی الخلیل در جنوب کرانه باختری و تعرض به مقدسات فلسطینی ها، واکنش نشان داد و بیان داشت: این اقدامات نتانیاهو با هدف دور کردن نگاه های جهانیان از خود صورت می گیرد. وی به خوبی می داند که پیروز انتخابات آینده این رژیم نیست و به خاطر فسادش به زندان خواهد رفت.

تجمع علمای مسلمین لبنان تاکید کرد که نخست وزیر اسرائیل با این اقدامات و استفاده از فلسطینی ها درصدد حل مشکلات شخصی خود است. نتانیاهو باید از سرنوشت گذشتگان خود نظیر «شارون» درس بگیرد. اکنون شارون به زباله دان تاریخ پیوسته است و سرنوشت او هم نظیر امثال شارون ها و سایر متسکبران و طاغوت های تاریخ یعنی فرعون و نمرود خواهد بود.

در این پیام آمده است: اقدام نتانیاهو در واقع اعلام جنگ به مسلمانان است بنابراین ملت فلسطین باید در برابر چنین تحرکاتی بایستند و کشورهای عربی و اسلامی نیز با فشار به حکومت های خود نباید در برابر این فعالیت های مجرمانه سکوت کنند.

تجمع علمای مسلمین لبنان خواستار تعطیلی همه سفارت خانه و نمایندگی های رژیم اشغالگر صهیونیستی در کشورهای مخلف جهان شد و تصریح کرد که دولت های باید هر گونه توافق با اسرائیل را لغو کنند. سکوت حاکمان کشورهای عربی و اسلامی در برابر جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی در واقع مشارکت و رضایت در برابر این جرائم است و آنان در نزد خداوند متعال مسؤول هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هدف نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شرکت در مراسمی برای نودمین سالگرد شورش در شهر الخلیل است که در آن ۶۰ یهودی کشته شدند.

مجموعه مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع شده است که به گفته برخی، مقبره حضرت ابراهیم (ع)، اسحاق و یعقوب در این مجموعه قرار دارد.

وزارت اوقاف فلسطین نیز این دیدار را موجب تشدید تنش دانست و افزود که این اقدام احساسات مسلمانان را برمی انگیزد و شاید منطقه را به یک جنگ مذهبی با پیامدهای غیرمنتطره بکشاند.

وزارتخانه تشکیلات فلسطینی اشاره کرد که دیدار نتانیاهو همچنین در چارچوب برنامه های اسرائیل برای یهودی سازی شهر باستانی الخلیل از جمله مسجد ابراهیمی است.

ارسال نظرات