۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۶۱۹۸۲۱
امام جمعه موقت کاشان:

رعایت حق الناس از ویژگی های حسینیان است

رعایت حق الناس از ویژگی های حسینیان است
حجت الاسلام اسلامی تبار حسینی بودن را رعایت حق الناس دانست و گفت: کسانی که نسبت به رعایت حقوق دیگران و حق الناس بی توجه هستند حسینی نیستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در زیارت عاشورای عصر روز تاسوعای حسینی در مسجد آیت الله رضوی کاشانی، گفت: کسی که ارزش‌های اخلاقی محروم باشد حسینی نیست.

وی از حادثه عاشورا به عنوان آزمایشگاه و دانشگاه امام حسین (ع) نام برد و افزود: در آزمایشگاه عاشورا برگه آزمایش برخی مثبت و برخی دیگر منفی اعلام شد ضمن اینکه حادثه عاشورا دانشگاهی است که درس زیادی برای بشریت دارد.

به گفته وی برخورد و مقابله با حادثه عاشورا و کربلا از ۱۴۰۰ سال قبل تا کنون برای این است که درس‌های عاشورا فراگیرنشود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اززمانی که امام راحل اعلام کرد انقلاب اسلامی به سراسرجهان صادر خواهد شد تا به امروز دشمن برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی با ایران در حال مقابله است، اما انقلاب اسلامی به سراسر جهان صادر شده است.

وی بر رعایت حق الناس تأکید کرد و با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد حسینی باشد باید حق مردم را ادا کند و حق الناس به گردن او نباشد و احترام خانواده و پدر و مادر و همسایگان را داشته باشد، اظهار داشت: حسینی بودن رعایت حق الناس است.

حجت الاسلام اسلامی تبار حسینی بودن را رعایت حق الناس دانست و افزود: کسانی که نسبت به رعایت حقوق دیگران و حق الناس بی توجه هستند حسینی نیستند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب امام حسین (ع) تجلی اخلاق بودند، گفت: جهاد با نفس یکی از جلوه‌های ارزش‌های اخلاقی در اصحاب امام حسین (ع) بود و ابوالفصل العباس برای امام حسین (ع) از نفس خود گذشت.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه از مساوات به عنوان یکی از ویژگی‌های ابوالفضل العباس (ع) نام برد و اظهار داشت: حمایت از دین و شجاعت و یاری کردن از ویژگی‌های ابوالفضل العباس (ع) است و تمام ارزش حضرت به اخلاق نیکوی او است./۱۳۰۷/پ203/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات