۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۷۳۱
معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

امسال ۱۹ میلیارد تومان کار عمرانی در ۹۷۵ بقعه متبرکه کشور انجام شد

امسال ۱۹ میلیارد تومان کار عمرانی در ۹۷۵ بقعه متبرکه کشور انجام شد
پندار گفت: امسال با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان کار عمرانی در ۹۷۵ بقعه متبرکه انجام شده و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی پندار عصر امروز در آیین کلنگ زنی بازار روز میوه و تره بار موقوفه دشت افروز کاشان که به مناسبت دهه وقف برگزار شد با تبریک دهه وقف، گفت: نیت‌های واقفین در سراسر کشور از نیاز‌ها و ضرورت‌های امروز جامعه و کشور است که هنوز هم برای مردم مفید است.

وی اقدامات جدی انجام شده در حوزه اوقاف را مهم دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ ۱۹ بندی خود نقشه راه موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه را تبیین کرده است و تلاش می‌شوند موقوفات کشور در راستای فرمایشات معظم له باشد.

معاون بهره ورزی اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور را یادآور شد و گفت: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه به موقوفات درحوزه دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گفته وی امروزه سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت‌های زیادی را در حوزه دانش بنیان دارد که از آن‌ها حمایت کرده و سهام داراین شرکت‌ها است تا بتوانند با کمک یکدیگر نیاز‌های کشور را برطرف کنند.

پندار گفت: براساس دستورات ۱۹ گانه موقوفات باید در جهت نیاز‌های کشور ساماندهی شوند تا نیاز‌های کشور که اشتغال و دور زدن تحریم‌ها است را برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود نزدیک به ۸ هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در سراسر کشور، افزود: امسال با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان کار عمرانی در ۹۷۵ بقعه متبرکه انجام شده و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون بهره ورزی اقتصادی سازمان اوقاف و امورخیریه ادامه داد: برای حفظ و تعمیر و تجهیز موقوفات بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

پندار از بهره برداری یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع فضای تجاری، اداری و کشاورزی و زیر مجموعه حوزه کشاورزی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: برای ساخت این مقدار فضای تجاری، اداری و کشاورزی ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

لازم به ذکر است، موقوفه بازار روز میوه و تره بار دشت افروز کاشان در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۷۵ متر مربع با مشارکت بخش خصوصی طی مدت یکسال احداث می‌شود و پس از ساخت حدود هشتاد میلیارد ریال ارزش خواهد داشت./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات