۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۸۳۷۳
معاون فرهنگی مدرسه علمیه دورود:

رشد علمی هدف حوزه های علمیه است

رشد علمی هدف حوزه های علمیه است
معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول خواهران دورود با اشاره به اهمیت رشد علمی در حوزه، گفت: رشد و بالندگی علمی از اهداف مهم حوزه بوده و مطالعه در این راستا ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیرا لک، معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول خواهران دورود، ظهر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با معرفی کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی در قرآن، گفت: این کتاب حاصل برگزاری 28 جلسه متوالی در 28 روز از ماه مبارک توسط آیت الله خامنه ای است.

وی با اشاره به اینکه موضوع این کتاب بررسی اصول مبنایی مطرح در اندیشه اسلامی با رویکردی اجتماعی منسجم و هماهنگ با محور قرآن است، افزود: در این کتاب با محور قرار دادن دسته ای از آیات، بعدی از ابعاد توحید و ولایت را برای مخاطب توضیح داده است.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقیه و اصول خواهران دورود خاطرنشان کرد: ما در شرایطی زندگی می کنیم که ولی فقیه و حکومت اسلامی را امتداد وجود امام و حکومت مهدوی می دانیم، بنا بر این باید کلامی بخوانیم که خود را موظف به پاسداشت حریم حکومت اسلامی و ولایت فقیه بداند.

وی یادآور شد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما یک دوره عقاید اسلامی را سال 53 بیان کردیم، البته نمی دانستیم که چهار یا پنج سال دیگر انقلاب می شود، گمان می کردیم شاید 50 سال دیگر انقلاب شود و حکومت اسلامی تشکیل شود، اما پایه های آن را مطرح کردیم.

لک اظهار داشت: بر هر دغدغه مند اسلامی واجب است که اگر می خواهد در این مسیر به اسلام و انقلاب خدمت کند باید این ریل گذاری را بشناسد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات