۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۶۳۰۵۵۴
استاد حوزه علمیه قم:

فتح دنیا از سوی مستضعفین وعده خدا در قرآن است

فتح دنیا از سوی مستضعفین وعده خدا در قرآن است
حجت الاسلام صفوی گفت: بعد از ۱۳ قرن که امام زمان (عج) در غربت است امروز امام و رهبر معظم انقلاب علم امام زمان (عج) را بر افراشته و نظام اسلامی ایران زمینه ساز ظهور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس صفوی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، گفت: فتح دنیا از سوی مستضعفین از وعده‌های خدا در قرآن است.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که خداوند استعداد رهبری جامعه را به مستضعفین داده است، ابراز کرد: این وعده تخلف ناپذیر خدا است و هیچ شک و شبهه‌ای در آن نیست.

حجت الاسلام صفوی گفت: همه ادیان جهان حتی ادیان غیر توحیدی منتظر منجی عالم بشریت هستند و در متون خود به آن اشاره کرده اند که عاقبت منجی جهان خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا برای تمدن سازی و آماده کردن جهان برای ظهور امام زمان (عج) تأسیس شد، افزود: ما باید جامعه جهانی را در عصر غیبت برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بعد از ۱۳ قرن که امام زمان (عج) در غربت است، امروز امام و رهبر معظم انقلاب علم امام زمان (عج) را بر افراشته و این نظام زمینه ساز ظهور حضرت است.

به گفته وی امروز مشکل دشمنان اسلام و نظام و استکبارجهانی وجود رهبری مقتدر ایران است و تا زمانی که از رهبری تبعیت کنیم آن‌ها دست از سر ما برنخواهند داشت.

حجت الاسلام صفوی گفت: استکبار جهانی با ولایت و با کسی که جامعه را به طرف خدا سوق می‌دهد و پرچم شیطان را پایین می‌آورد مشکل دارند.

وی بر لزوم پرورش عقل جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه مشکل کم شدن عقول است و این در حالی است که خداوند در قرآن از انسان تنها تربیت عقلانی و پرورش قوه عقل را خواسته است.

استاد حوزه علمیه گفت: زمینه رشد عقل از طریق مطالعه و مباحثه و تفکر است، در حالی که امروز ۸۰ درصد مطالعه نسل جوان مطالعه بی خاصیت موبایلی است.

وی با اشاره به اینکه یک ساعت فکر کردن از یک سال عبادت بالاتراست، گفت: آیت الله اراکی می‌فرماید تفکر حر ابن ریاحی در شب عاشورا، تفکری است که از یک سال عبادت بالاتر است و او را تا روز قیامت جاودانه کرد.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات