۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۱۲۱۹
معرفی کوتاه؛

کتاب سه دقیقه در قیامت: تجربه‌ای نزدیک به مرگ

کتاب سه دقیقه در قیامت: تجربه‌ای نزدیک به مرگ
نشر شهید ابراهیم هادی کتاب سه دقیقه در قیامت: تجربه‌ای نزدیک به مرگ را در سال ۱۳۹۸ به قیمت ۹۵۰۰ تومان و در ۹۶ صفحه منتشر کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشر شهید ابراهیم هادی کتاب سه دقیقه در قیامت: تجربه‌ای نزدیک به مرگ، نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی را در سال ۱۳۹۸ به قیمت ۹۵۰۰ تومان و در ۹۶ صفحه منتشر کرده است.
کتاب سه دقیقه در قیامت: تجربه‌ای نزدیک به مرگ
معرفی کتاب
از دیدگاه قرآن و روایات، برزخ و قبر یک چیز است که گاهی از آن به عالم قبر و گاهی از آن به عالم برزخ یاد می‌شود. برزخ در لغت یعنی چیزی که حایل بین چیزی و چیز دیگر باشد.
ازاین رو به جهانی که میان دنیا و آخرت واقع می‌شود برزخ اطلاق می‌گردد؛ چنان که در آیاتی از قران، برزخ بیانگر فاصله میان دو دریاست. برزخ در اصطلاح حکمت: به همان عالم مثال اطلاق می‌شود، زیرا عالم مثال حد فاصل بین عالم عقل و عالم ماده است؛ و در اصطلاح شریعت: فاصله میان مرگ تا قیامت کبری را گویند. برزخ قیام و زندگی جدید و جهانی نو است؛ خواه گودالی از گودال‎های دوزخ باشد، یا باغی از باغ‎های بهشت. پس برزخ معبر و دالان ورودی به قیامت و حشر اکبر است و انسان در ادامه‌ی مسیر زندگی دنیا وارد جهان برزخ می‌شود، که سراسر آگاهی و حیات است «النّاس نیام فاذا ماتوا انتبهوا».
قرآن کریم در آیاتی از جهان برزخ خبر داده است؛ مانند:
۱ ـ … و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون:واز پس آنان برزخی است، تا روزی که مبعوث شوند. این آیه حکایت می‏ کند که، بعد از مردن تا قیامت حالتی وجود دارد که آن حالت، حائل و فاصله میان زندگی این دنیا و قیامت است.
کتاب حاضر مطالبی را در این باب ارائه می‌کند.
نشر شهید ابراهیم هادی کتاب سه دقیقه در قیامت: تجربه‌ای نزدیک به مرگ را در سال ۱۳۹۸ به قیمت ۹۵۰۰ تومان و در ۹۶ صفحه منتشر کرده است./۹۲۵/ن ۶۰۴/ش
ارسال نظرات