۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۳۱۲۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

دور شدن از فرهنگ قرآنی جامعه را به سقوط می کشاند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: دور شدن از فرهنگ قرآنی جامعه را به سقوط می کشاند.
دور شدن از فرهنگ قرآنی جامعه را به سقوط می کشاند
 
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان، چهاردهم شهریورماه در مراسم افتتاحیه  هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در این استان، توجه به قرآن را موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: دور شدن از فرهنگ قرآنی جامعه را به سقوط می کشاند.

وی با بیان این‌که قرآن کریم سرچشمه حقیقی حیات جامعه است، گفت: همه باید برای اشاعه فرهنگ قرآن بسیج شویم و روز مصیبت جامعه اسلامی زمانی است که از قرآن دور شود.

 
مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان توجه به قرآن کریم را عامل اصلی کاهش ناهنجاری های اجتماعی دانست و‌ افزود: بدحجابی و تظاهر به روزه خواری نتیجه دوری از معارف قرآنی است.

حجت الاسلام عیسی پور با تأکید بر این که فرهنگ قرآنی باید از دوران کودکی در میان جوانان نهادینه شود، تصریح کرد: متولیان فرهنگی در کشور باید بیشتر به این مسأله توجه کنند.

وی، اعتبارات قرآنی را ناچیز دانست و خوستار افزایش اعتبارات فعالیت های قرآنی در کشور شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که در نمایشگاه بزرگ قرآنی کشور جدید ترین محصولات قرآنی کشور به عرض دید علاقه مندان قرار داده شده است، گفت: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی، نقاشی، عکس، کتاب، نرم افزار، فعالیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه مسائل قرآنی، پژوهش‌ها، تالیفات و آثار قرآنی استانی و کشوری در قالب 36 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

وی برپایی نمایشگاه عکس کعبه، مراسم شب شعر، مراسم مشق‌نور، مسابقات ویژه قرآنی، برنامه پاسخ به سئوالات شرعی، محفل انس با قرآن، ویژه برنامه نونهالان و جوانان را از دیگر از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد./د102
ارسال نظرات