۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۳۲۸۴۰

روایتی مستند از شهادت حضرت زهرا در چاپ دوم مقتل «فاطمیه مأثوره»

روایتی مستند از شهادت حضرت زهرا در چاپ دوم مقتل «فاطمیه مأثوره»
مدیرعامل مؤسسه قدیم‌الاحسان گفت: مقتل «فاطمیه مأثوره» به روایت مستند و روایی شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد تا مداحان اهل بیت بتوانند روضه مستندی در ایام فاطمیه بخوانند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد حیدری مدیرعامل مؤسسه قدیم‌الاحسان گفت: یکی از فعالیت‌های این مؤسسه در راستای ارائه مقاتل مأثوره به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) است تا بتوانند سمت‌ و سوی روضه‌خوانی خود را مستند کنند و از بیان مباحث تاریخی و غیر مستند دوری کنند.

وی افزود: در این راستا واحد پژوهش این مؤسسه به سرپرستی حجت‌الاسلام محسن حنیفی محقق و شاعر اهل بیت(ع) به تحقیق و گردآوری مقاتل روایی و مستند می‌پردازد که در گام اول مقتل حضرت زهرا(س) دو سال پیش تألیف شد اما امسال این کتاب به‌روز‌رسانی شد و با افزوده شدن ۸۰ صفحه جدید مجدداً از امروز ۱۰ دی‌ماه وارد بازار نشر شده است تا مداحان در ایام فاطمیه بتوانند مورد استفاده قرار دهند.

 تغییرات جدید کتاب

حیدری افزود: چاپ چهارم این کتاب با اضافات، ویرایش، طرح جلد و صفحه‌آرایی جدید عرضه شده است و در این چاپ، ۸۰ صفحه جدید در بردارنده روایات تفصیلی از شهادت حضرت زهرا(س) مانند روایت ورقه بن عبدالله از فضه خادمه حضرت زهرا(س)، روایات مفضل بن عمرو، حماد بن عثمان و عبدالله بن سنان از امام صادق(ع) که به نسخه قبلی، افزوده شده است.

کتاب «حسینیه مأثوره» در دست تحقیق است

با بیان اینکه این مؤسسه در گذشته کتاب «حسینیه مأثوره» را نیز ویژه موضوعات شهادت امام حسین(ع) تألیف و منتشر کرده است، تصریح کرد: کتاب «حسنیه مأثوره» نیز هم‌اکنون در حال تحقیق و پژوهش است و در آینده منتشر خواهد شد.

مدیرعامل موسسه قدیم‌الاحسان اضافه کرد: هدف این مؤسسه ارائه مقاتل مأثوره چهارده معصوم(ع) است و این کتب از طریق موسسه و همچنین انتشارات آرام دل قابل خریداری است.

کتاب «موسوعه مخدرات» هفته آینده در بازار نشر

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین این موسسه کتاب «موسوعه مخدرات» یا «دانشنامه مخدرات» را نیز در دست تأالیف و انتشار دارد که به بیان تاریخ، زندگینامه، فضائل، مناقب و احادیث خلقت و قیامت حضرت زهرا (س) می‌پردازد که ان شاء الله این اثر هفته آینده منتشر خواهد شد. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات