۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۳۳۳۷۱
جنبش انصارالله یمن:

آمریکا خیال می‌کند از شهید سلیمانی خلاص شده است

آمریکا خیال می‌کند از شهید سلیمانی خلاص شده است
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران را «جنایت جنگی علیه امت اسلام» توصیف کرد و گفت، آمریکا خیال می‌کند که از «شهید سلیمانی» خلاص شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن در بیانیه‌ای، حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد را که به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی منجر شد، محکوم کرد و آن را جنایت جنگی خواند.

به گزارش وبگاه شبکه المسیره یمن، انصارالله در این بیانیه با بیان اینکه «آمریکا با این تجاوز، جنایتی جنگی در حق کل امت [اسلام] و کل محور مقاومت و مسئله فلسطین مرتکب شد»، گفت: «واشنگتن گمان می‌کند که از شهید [قاسم] سلیمانی خلاص شده است. خون وی بیش از زمان حیاتش، آنان را دنبال خواهد کرد». 

این جنبش مقاومت یمنی در ادامه، شهادت سردار سپهبد سلیمانی را به سران، مردم و سپاه پاسداران ایران تبریک گفت و وجود «حاج قاسم سلیمانی» را «مدالی بزرگ» و «فرماندهی بی‌نظیر و باشهامت» توصیف کرد.

انصارالله همچنین شهادت «حاج ابو مهدی المهندس» را «فرمانده و مجاهد بزرگ» نامید و شهادت او را به ملت عراق و الحشد الشعبی تبریک گفت. 

در خاتمه بیانیه انصارالله آمده است که «با شهادت همزمان این دو قهرمان، الگویی زنده از عظمت جهاد در راه خدا» و «وحدت جبهه‌ها و میادین» جهاد به نمایش گذاشته شد و «شایسته است که مردم منطقه بدانند که امنیت و ثبات آنان مرهون پیش بردن طرح آزادی و رهایی تا اخراج آخرین سرباز اشغالگر آمریکایی است».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید»./847/ب

ارسال نظرات