۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۵۰۴۷
آیت الله صدیقی:

آیت الله رسولی محلاتی همراه و همدل امام و رهبری بود

آیت الله رسولی محلاتی همراه و همدل امام و رهبری بود
عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران در توصیف شخصیت اخلاقی، ولایی و علمی مرحوم آیت الله رسولی محلاتی تأکید کرد که ایشان همراه و همدل امام و رهبری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در مراسم ختم مرحوم آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی که از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم به ما دستور همراهی با صادقان را داده است، گفت: معیت با صادقان که در رأس آن امام زمان(عج) قرار دارد همیشه به صورت فیزیکی ممکن نیست.

وی افزود: معیت با این ذوات مقدسه برای شیعیان و موالیان اهل بیت(ع) در زیارت نامه ها نیز تأکید شده است، از جمله در زیارت عاشورا که حدیث قدسی است و جزو اکسیرهایی است که خدا به دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) ارزانی داشته در دو فراز عرضه می‌ داریم «اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیاءکم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخره» بنابراین ما به محبت و ولایت اهل بیت(ع) اکرام شده ایم.

آیت الله در ادامه صدیقی عنوان کرد: این اکرام الهی است که باید همیشه ممنون و شاکر آن باشیم که این گوهر ولایت، سرمایه بزرگی برای عالم دنیا و برزخ و آخرت محسوب می‌ شود، اما در کنار همین اکرام از خدا در زیارت عاشورا می‌ خواهیم که معیت با سیدالشهدا(ع) را نیز نصیب ما کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که این معیت در سجده زیارت عاشورا نیز درخواست می‌ شود، گفت: در آن جا نیز از خدا می‌ خواهیم تا با امام حسین(ع) و اصحاب ایشان همراه باشیم که این معیت هم همراهی قلبی و هم همراهی معنوی و البته در عالم ماده و دیدار امام است.

وی با بیان این که علمای دین در زمان غیبت باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرند، اضافه کرد: علما و فقهای بزرگ نیز در مسیر اهل بیت(ع) هستند چراکه آنها پرچم داران دینی و متکفلان ایتام آل محمد هستند و خداوند به برکت آنها بلاها را دفع می‌ کند.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مرحوم آیت الله رسولی محلاتی دارای امتیازات بزرگی بودند از جمله این که جزو سابقان انقلاب هستند و قبل از مرجعیت امام راحل نیز با ایشان آشنا بودند و در درس اصول و فقه ایشان شرکت می‌ کردند و بعد از دوران انقلاب نیز در خطرات و همه امور کنار امام بود.

وی با بیان این که آیت الله رسولی محلاتی جزو علمای شهرت طلب نبود، گفت: خوشا به حال علمایی که درگیر جنگ های سیاسی نمی شود و به فکر خودنمایی است؛ این که کسی خدمت بکند و در کنار نائب امام زمان(عج) باشد ولی در هیچ تقسیم غنائمی شرکت نکند کمتر پیدا می‌ شود.

نائب رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران، آیت الله رسولی محلاتی را شخصیتی آرام و خاضع دانست و خاطرنشان ساخت: گاهی که در محضر ایشان بودیم، ایشان سفره دل خود را باز کرده و مسائلی را از درون و بیرون برای ما نقل می‌ کردند و ما اخلاق را در همین کلمات از ایشان می‌ دیدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ایشان در زندگی خود نظم خاصی داشت، نشاط خود را برای خدمت، تحقیق و تألیف حفظ کرده بود؛ ایشان آثار متعددی در علوم مختلف دینی دارند که در روایت داریم اگر از کسی یک امر به یادگار بماند که در آن سخنی از اهل بیت(ع) به میان آمده باشد به اندازه هر حرفی خانه ای در بهشت عطا می‌ شود.

آیت الله صدیقی احیای امر اهل بیت(ع) را آماده کردن جامعه برای حاکمیت آنها دانست و گفت: کسی که به انقلاب حکومتی اسلام کمک کند و در تشکیل حکومت دینی در نبود امام زمان(عج) دیگران را ترغیب کند کار او ارزش زیادی دارد و نزد خداوند محفوظ می‌ ماند، که آیت الله رسولی محلاتی در این زمینه کوشا بود.

وی یادآور شد: مرحوم آیت الله رسولی محلاتی حدود 100 جلد کتاب نوشتند که برخی از مراجع ما گفته بودند قرآن کریم با ترجمه ایشان را مورد استفاده قرار می‌ دهند و همچنین مفاتیح الجنان ترجمه ایشان نیز بسیار قابل استفاده است.

عضو شورای عالی قضایی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از میراث گذشتگان را تصحیح و تحقیق کرده که از این میان می‌ توان به کتب فقهی و تفسیری و تاریخی اشاره کرد؛ ای کاش طلاب امروز ما هم با تحصیل خود پژوهش را نیز مدنظر داشته باشند که بتوانند با توان کافی به جنگ شبهات بروند.

وی آیت الله رسولی را همراه و همدل امام خمینی(ره) خواند و افزود: ایشان بعد از امام راحل نیز خط ولایت را رها نکرد و معتقد بود که پرچم آل تشیع امروز در دست رهبر معظم انقلاب است و کمک به پرچم دار جزو وظایف آحاد مسلمین است و همچنین به شخص رهبر معظم انقلاب نیز ارادت ویژه ای داشت.

آیت الله در ادامه صدیقی عنوان کرد: ایشان براین عقیده بود امروز که دست ما به امام زمان(عج) نمی رسد، پرچم زعامت شیعه بدون عنایت خاص ایشان به دست کسی نمی رسد؛ حضرت ولی عصر(عج) در زمان غیبت کبری مردم را حیران نمی گذارد و علائمی برای نواب خود بیان کرده اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که امروز نیز ولایت مداری از ارزش دو چندانی برخوردار است، گفت: امام صادق(ع) مخالفت با زعمای شیعه را مخالفت با ائمه اطهار(ع) دانستند و تأکید کردند که چنین فردی خدا را رد کرده و این در حد شرک به خدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی با اشاره به حوادث اخیر پیش آمده در کشور یادآور شد: در ارتباط با قضیه هواپیما باید بگوییم که فاجعه بزرگی رخ داد ولی نباید خدمات چهل ساله یک نهاد انقلابی بزرگ را زیر سؤال ببریم./1330/ج

ارسال نظرات