۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۳۶۴۱۵
بهمن ماه؛

مسابقه کتابخوانی فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود
کوهی رستمی گفت: با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان مسابقه کتابخوانی استانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» در بهمن ماه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه‌های عمومی خوزستان با حضور اعضا در دفتر مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار شد.

منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به پتانسیل بالای کتابخانه‌های عمومی در این حوزه، گفت: استان خوزستان دارای ۲۲۸ باب کتابخانه عمومی است که همه کتابخانه‌های عمومی دارای بخش‌های متنوع کودک تحت نظر ۵۰۰ نفر کتابدار هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: برنامه‌های متنوعی فرهنگی در این بخش از جمله قصه گویی، نقاشی، شاهنامه خوانی و آشنایی با نماز و مفاهیم دینی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی است و توانستیم با راه اندازی ۱۲ باب کتابخانه عمومی در مناطق محروم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

کوهی رستمی یکی از تجربیات کتابخانه‌های عمومی در مسابقات کتابخوانی را برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و یادآور شد: سال گذشته ۶۱ هزار خوزستانی در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند که یکی از بزرگترین تبلور فرهنگی در این استان رقم خورد.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان مسابقه کتابخوانی استانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» را در بهمن ماه برگزار خواهد کرد، عنوان داشت: این مسابقه بصورت اینترنتی از طریق وب سایت www.samanpl.ir و با جوایز ویژه برگزار خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی میزبان فعالیت‌های فرهنگی ملی از جمله کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای کتاب و کتابخوانی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال در استان خوزستان است./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات