۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۶۵۹۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خوف و خشیت الهی مختص علما است

خوف و خشیت الهی مختص علما است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه خوف و خشیت الهی مختص علما است، گفت: کسانی که خداوند را بیشتر می شناسند بیشتر از او می ترسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: محبت نسبت به خداوند از مهمترین مصادیق میل به حق است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال حق مطلق است، ادامه داد: از شاخصه های انسان صالح خوف و خشیت در برابر پروردگار است.

آیت الله ری شهری افزود: انسان صالح نه تنها خدا دوست است بلکه خدا ترس نیز هست؛ جمع این دوست داشتن و ترس بسیار قابل توجه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بیم از عدل الهی اختصاص به افرادی که به وظایف خودشان عمل نمی کنند، ندارد؛ مراد از این سخن آن است که گسترش خوف و خشیت الهی بیش از کسی است که گناه می کند و شامل همه کسانی می شود که برحسب ظاهر عامل به وظایفشان هستند.

وی ادامه داد: کسانی که به وظایف الهی خودشان عمل می کنند و باز از خداوند می ترسند به خاطر آن است که می دانند رجوع آنان به خداوند است و می ترسند اعمالشان مورد قبول درگاه الهی قرار نگرفته باشد و دچار آفت شده باشد.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه خوف و خشیت الهی مختص علما است، ابراز کرد: کسانی که اهل معرفت هستند بیش از دیگران از خداوند می ترسند چون آنان به آفت های اعمال نیک بیشتر آگاه هستند و می‌دانند اعمال نیک با ذره ای توجه به غیر خدا خراب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غرور و خودپسندی اعمال نیک را حبط می کند، اظهار داشت: به همین دلیل هر چه علم و معرفت انسان بیشتر می شود خوف و خشیت او نیز افزایش می یابد.

وی با استناد به رواتی از امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت می فرمایند: بیمناک ترین آفریدگانت داناترین افراد هستند؛ کسانی که خداوند را بیشتر می شناسند بیشتر می ترسند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات