۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۳۶۸۷۹
آیت الله شاهچراغی:

حماسه نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب از الطاف خفیه الهی بود

حماسه نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب از الطاف خفیه الهی بود
نماینده ولی فقیه در استان سمنان حضور حماسی و میلیونی مردم در نماز جمعه اخیر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب و سخنان حکیمانه ایشان را از نعمات و الطاف خفیه الهی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، آیت الله سید محمد شاهچراغی در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان که شب گذشته با حضور حجت الاسلام مهدی اصلانی معاون آموزش و تامین محتوا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته در گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۸ را باید سال حادثه‌ها بنامیم، حوادث طبیعی زلزله و سیل‌های مهیب، حادثه‌های ناشی از بی تدبیری مسؤولان و به دنبال آن آشوب‌های ویرانگر که هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را به کشور تحمیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: اما مهمترین حادثه سالجاری ترور سردار دلها، فرمانده عزیز نیروی قدس سپاه پاسداران شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ آمریکای جنایتکار با این جنایت همه ما را داغدار و مصیبت زده کرد، اما بحمدالله مردم بصیر، شریف و غیور ایران همه این حوادث را پشت سرگذاشتند.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: در این شرایط آنچه به ما آرامش و تسکین می‌دهد کلام شریف امام حسن عسکری (ع) که فرمود: "ما مِنْ بَلِیَّة إِلاّ وَ لِلّهِ فی‌ها نِعْمَةٌ تُحیطُ بِها" "هیچ بلایى نیست مگر آن که نعمتى آن را در میان گرفته است" همانا همه ما پس از این رخداد‌های غمبار، الطاف و نعمت‌های الهی را شاهد بودیم که ادامه دارد، یکی از این نعمت‌ها نماز جمعه هفته گذشته تهران به امامت رهبرمعظم انقلاب و نمازجمعه و راهپیمایی‌های چشمگیر مردم قدرشناس ایران اسلامی در شهر‌های مختلف بود.

وی سخنان رهبرمعظم انقلاب در نماز جمعه اخیر را از الطاف خفیه الهی برشمرد و تصریح کرد: معظم له پس از این حوادث ناگوار جامع و کامل سخن گفتند، همه بیانات مهم رهبری را شنیدیم و همه وظیفه داریم این سخنان را اجرایی کنیم، در یک کلام همه باید سمعنا و اطعنا باشیم که متأسفانه اکثریت ما تنها سمعنا هستیم به ویژه مسؤولان، در حالی که باید سخنان و رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب در عمل اطاعت و اجرایی شود.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که در شرایط سخت اقتصادی امروز وظیفه ائمه جمعه چیست؟ خاطرنشان کرد: نماز جمعه قرارگاهی مردمی است، ائمه جمعه در واقع زبان مردم هستند، مشکلات مردم باید در نماز‌های جمعه بیان شود، متأسفانه مردم امروز مشکلات بسیار زیادی دارند، اما به لطف خدا در برابر گرانی‌ها و گرفتاری‌ها صبوری می‌کنند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه متأسفانه اکثر مراجعات این روز‌های مردم به دفاتر ائمه جمعه برای رفع مشکلات مالی و معیشتی است، تأکید کرد: مسؤولی که در ناز و نعمت بزرگ شده، درد و مشکلات اقتصادی مردم را درک نمی‌کند، البته ائمه جمعه باید مشکلات را با زبان نرم و لیّن بیان کنند، زیرا ما تقابلی با دولت نداریم و باید ضمن بیان مشکلات مردم وحدت جامعه نیز حفظ شود./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات