۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۷۰۴۴

استان گیلان میزبان پیکر مطهر ۲ «شهید گمنام» دفاع مقدس می‌شود

استان گیلان میزبان پیکر مطهر ۲ «شهید گمنام» دفاع مقدس می‌شود
سخنگوی سپاه استان گیلان گفت: دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) در رشت و آستارا تشییع و تدفین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ دوم پاسدار امین یادگاری اظهار داشت: چهارشنبه این هفته یعنی در تاریخ 9 بهمن‌‌ماه و همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های رشت و آستارا تشییع و تدفین می‌شوند.

سخنگوی سپاه قدس گیلان در تشریح بیشتر جزئیات تشییع این دو شهید گمنام در شهرهای رشت و آستارا عنوان کرد: طبق برنامه مراسم تشییع یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهر رشت چهارشنبه 9 صبح با حضور مردم از جلوی سپاه پل عراق رشت به سمت میدان شهرداری انجام می‌شود.

یادگاری با بیان اینکه در آستارا هم مراسم تشییع یکی دیگر از شهدای گمنام ساعت 9 صبح چهارشنبه 9 بهمن برگزار خواهد شد تصریح کرد: این مراسم پرفیض از مقابل سپاه آستارا تا دانشگاه آزاد این شهر با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهر انجام می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس استان گیلان زمان برگزاری مراسم وداع با این دو شهید را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: شب قبل از تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، مراسم وداع ساعت 19 در مهدیه رشت و مصلی شهر آستارا برگزار می‌شود.

وی از تدفین شهدای گمنام در دانشکده فنی چمران رشت و دانشگاه آزاد واحد آستارا خبر داد و اظهار داشت: استان گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس با آن که از جبهه‌های جنگ کیلومترها دورتر بود حدود هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گفتنی است تاکنون 129 شهید گمنام در 48 نقطه استان گیلان آرمیده‌اند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات