۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۳۸۴۱۱
امام جمعه بابل:

تربیت نسلی شایسته و متعهد در گرو آشنایی با مفاهیم و مبانی انقلاب است

تربیت نسلی شایسته و متعهد در گرو آشنایی با مفاهیم و مبانی انقلاب است
امام جمعه بابل گفت: اگر بخواهیم نسلی شایسته، موفق و درگیر با ارزش‌های انقلاب داشته باشیم راهی نداریم مگر این که فرزندان ما با ارزش ها، مفاهیم و مبانی انقلاب آشنا باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل چهارشنبه در نشست مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی استان در بابل با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: مدل انقلاب اسلامی در میان مدل‌های مختلف بشر در قرن گذشته یک مدل منحصر به فردی است.
 
وی با بیان این که امام راحل یک مدل بسیار ناشناخته‌ای را در میان سایر کشور‌های جهان ارائه کرد، افزود: امام راحل به مانند انبیاء عظام و در رأس آن‌ها پیامبر گرامی اسلام دعوت کننده به امور و روش‌هایی بود که همان روش‌ها در دل این ملت نهفته و به عنوان یک سرمایه آن را در اختیار داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که امام راحل مردم را به احیاگری دعوت کرد و مردم نیز این دعوت امام راحل را اجابت کردند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زنده کننده اموری بود که در درون این کشور و فرهنگ ما به عنوان یک سرمایه موجود بود، اما از این سرمایه بهره و استفاده‌ای صورت نمی‌گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مهم‌ترین عاملی که توانست نفس گرم پیامبر گرامی و امام راحل در بدنه جامعه انسانی اثر بگذارد و به حق جهش بزرگی را در درون آن جامعه به وجود آورد تنها از طریق قرآن بوده است.
 
وی با بیان این که یکی از جلوه‌های مهمی که در انقلاب اسلامی و در دعوت امام راحل بسیار مود تأکید قرار گرفت مسأله قرآن بود، گفت: امام راحل احیاگر همان مدل و روشی بود که انقلاب اسلامی از پیامبر گرامی اسلام گرفته بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکل گیری نهاد‌های ارزشمندی در حوزه مسائل فرهنگی و قرآنی بودیم، افزود: باید از ظرفیت بالای این مراکز در جهت تقویت علوم و معارف قرآنی و دینی در جامعه بهره گرفته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از بی توجهی برخی مهد‌های کودک نسبت به مسائل دینی و معنوی انتقاد کرد و گفت: در برخی مهد کودک‌ها شنیده می‌شوند به جای این که مهد باشند و آغوش تربیت را برای فرزندان بگشایند، مشاهده می شود رقاصی و انواع برنامه‌های دیگر را در دستور کارشان قرار داده اند.
 
امام جمعه بابل با بیان این که اگر از خطر‌های سیاسی و نظامی عبور کنیم بزرگترین خطر برای ما خطر فرهنگی است، گفت: اگر بخواهیم نسلی شایسته، موفق و درگیر با ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم راهی نداریم مگر این که فرزندانی تربیت کنیم که با ارزش ها، مفاهیم و مبانی انقلاب آشنا باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: برای تحقق این امر باید از سنین خردسالی به تدریج بتوانیم فرزندانمان را  با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم که اثرات عمیقی در روح نونهال به جای می‌گذارد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات